شیخ علی سلمان، روحانی شیعه مخالف رژیم در بحرین، در مصاحبه با پرس تی‌وی خاطر نشان کرد کشورهای غربی به منظور حفظ منافع خود در منطقه خلیج فارس، رویکردی دوگانه در قبال موارد نقض حقوق بشر رژیم منامه اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی نوشت: شیخ سلمان، درست پیش از بازداشت در 28 دسامبر، در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: غرب به حفظ حقوق بشر و دموکراسی اعتقاد دارد اما وقتی به رژیم‌های حاکم در منطقه می رسد، این گونه ارزش‌ها نادیده گرفته می‌شوند و به خاطر منافعی که آنان در خلیج فارس دارند، در سطحی گسترده‌تر بحثی درباره آن نمی‌شود.

این شخصیت برجسته الوفاق همچنین به نقش و همکاری برخی از کشورهای عربی منطقه در سیاست سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه علیه اعتراضات ضد دولتی مردمی در سراسر  بحرین اشاره کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی به بحرین نیروی نظامی اعزام کرده‌اند... بودجه‌ای هنگفت نیز در قالب کمک اقتصادی از طریق برنامه بودجه مارشال شورای همکاری خلیج ‌فارس‌ در اختیار بحرین گذاشته شده است.

بحرین، بعد از دستگیری شیخ سلمان در 28 دسامبر (7 دی) با موجی جدید از تظاهرات و اعتراضات سراسری مواجه شده است.
رژیم منامه بعد از آن که این روحانی 49 ساله بار دیگر در دوره‌ای چهار ساله برای ریاست جمعیت ملی اسلامی الوفاق برگزیده شد، وی را دستگیر کرد.

الوفاق، حزب مخالف رژیم بحرین، آزادی فوری شیخ سلمان را خواستار شده و دستگیری وی را گامی تشدیدکننده دانسته است که ثبات اجتماعی و صلح داخلی  بحرین را هدف قرار می‌دهد.

ادامه سیاست سرکوب‌گرانه رژیم بحرین علیه مخالفان و معترضان، انتقاد برخی از گروه‌های حقوق بشر را به دنبال داشته است. ایران، سازمان ملل، امریکا و اتحادیه اروپا از منامه خواسته‌اند شیخ سلمان را آزاد کند.

از اواسط فوریه 2011، هزاران معترض با برپایی تظاهرات در خیابان‌های بحرین، کناره گیری رژیم آل خلیفه از قدرت را خواستار شده‌اند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار