رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست ریاست جمهوری گفت: از افراط و سیاست‌زدگی اقتصاد و چپ گرایی و راست‌گرایی مفرط سودی نبرده ایم و وقت آن رسیده که از تجربیات گرانبهای گذشته درس بگیریم و امروز تنها راه نجات کشور و اقتصاد آن، اعتدال است.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، «محمد نهاوندیان» روز یکشنبه در اولین کنفرانس اقتصاد ایران ، با اشاره به توجه دولت به مطالعات اقتصادی و دیدگاه های صاحبنظران اظهارداشت: امروز فرصت مبارکی برای اقتصاد کشور پدید آمده است و گواهی می‌دهم که از آغاز فعالیت دولت، بیشترین همت رییس‌ جمهوری مصروف بخش اقتصاد بوده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور برگزاری این کنفرانس را تحقق یک آرزوی دیرینه دانست و گفت: حضور دانشگاه در کنار صنعت و سیاستگذار و وجود تعامل بین تحقیق، تصمیم و اجرا و تأکید بر اولویت‌ها، لازمه اقتصادی است که بتواند به طور مرتب خودش را تصحیح کند.

وی اظهار کرد: کنفرانس اقتصادی ایران منجر به چشمه جوشانی برای ایجاد زمینه تعادل و تعامل و به محفلی برای تولید تحقیقات و ارتقاء کشور در سیاست‌های اقتصادی تبدیل شود.
 
 نهاوندیان تصریح کرد: در محافل علمی و دانشگاهی فایده ای نمی بریم که فقط به نقد سیاست‌های جاری پرداخته و یا در جمع فعالان اقتصادی، صرفا نقاط منفی مورد توجه باشد، بلکه راه‌حل ، تعامل سازنده و با هم سخن گفتن است و این قدم مبارکی است که امروز آغاز شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: باید مسایل بومی کشور را شناخته و راه‌حل‌های بومی با توجه به ویژگی‌های سیاسی، ارزشی و فرهنگی جامعه برای رفع مشکلات اتخاذ کرد، ضمن اینکه باید از تجربه‌های گرانقدر علمی سایر کشورها و ملت‌ها نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید در مطالعات اقتصادی به ابعاد دیگر حیات اجتماعی نیز، توجه کرد و چنانچه ملاحظات سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار نگرفته و یا مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد، حاصل آن به مقاله‌ای در گوشه کتابخانه تبدیل خواهد شد.

 نهاوندیان در پایان خاطرنشان کرد: علم اقتصاد که به دیگر ابعاد اجتماعی توجه نکند،‌علم کاملی نیست و بی‌انضباطی در حیات واقعی اقتصادی، حاصل مطالعات اقتصادی نیست، بلکه حاصل بی‌توجهی به مطالعات اقتصادی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعامل ، کشور ، افراط ، اعتدال ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار