ابتکار گفت: ما باید بتوانیم‌ نگاه علمی به محیط زیست را تقویت کنیم و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی‌ باید توان ارزیابی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور عصر امروز با حضور در سالن همایش‌های وزارت علوم طی مراسم انعقاد تفاهم‌ نامه میان وزارت علوم و سازمان محیط زیست گفت: ما خیلی خوشحال هستیم که در زمان مسئولیت‌ فرهادی ( وزیر علوم) می‌توانیم تفاهم نامه همکاری امضا کنیم و امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها و دانشگاهیان‌ ابعاد و زمینه‌های مختلف محیط زیست با یک رویکرد علمی فعالیت داشته باشند. 
 
وی افزود:امروزه شاهد هستیم که چالش‌های محیط زیست شکل پیچیده‌ای گرفته است، چنانچه در این راستا می‌توان به پدیده گرم شدن کره زمین اشاره کرد. بنابر این باید نگاه علمی توسط فعالیت‌ پژوهشگران در این مسائل پیچیده‌ شکل گیرد. 
 
وی افزود: در وقت ارزیابی زیست محیطی لایحه‌ای مبتنی بر یک مطالعه علمی‌ مطرح است البته در این راستا باید نگاه علمی تقویت شود و توان ارزیابی تحقیقات را افزایش دهیم. 
 
وی با اشاره به اینکه آموزش عمومی بسیار مهم است اظهار داشت: آموزش عمومی با تک تک زندگی افراد سروکار دارد و بسیار مهم تلقی می‌شود، بنابراین دانشجویان باید با مهارت‌های زندگی آشنا شوند. 
 
وی در پایان به تاسیس دانشگاه‌ محیط زیست اشاره کرد و گفت: دانشگاه محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست با سه هزار و ششصد دانشجو تاسیس شده و امیدواریم کانونی برای ارتباط با سایر پژوهشگاه ها باشد. 
 
در پایان نیز معاون رئیس جمهور با اعطای کارت همیار محیط زیست به وزیر علوم خواستار همکاری بیشتر شده است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار