رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: فضاهای آموزشی محل تحصیل آینده‌سازان کشور باید با معماران ایرانی و اسلامی ساخته شود.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معمارای شورای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نوسازی مدارس شهر تهران اظهارداشت: چالش‌های آموزشی مخصوصا فرسودگی فضاهای آموزشی نگرانی جدی برای اداره آموزش و پرورش همراه داشته است به طوری که بین تعداد دانش‌آموزان موجود استان تهران و فضاهای موجود تناسبی وجود ندارد.

این عضو شورا ادامه داد: قسمت عمده بنای مدارس شهر تهران فرسوده است و با خارج شدن کاربری‌های آموزشی بهداشتی و درمانی از طرح تفضیلی جدید نگرانی اداره آموزشی پرورشی برای ساخت مدارس مخصوصا در منطقه 22 به دلیل کمبود مدرسه دو چندان شده است.

سالاری با اشاره به همکاری شهرداری با آموزش و پرورش یادآور شد: شهردار تهران طبق قانون 5 درصد از عوارض پروانه ساخت ساختمان را به آموزش و پرورش واگذار می‌کند اما این میزان هزینه باید با همکاری بخش برنامه و بودجه بررسی شود که این راستا نیز درخواست مبنی بر تبدیل فضاهای آموزشی با موقعیت تجاری به مکان‌های تجاری به شورای شهر تهران داده شده است تا درآمد آن به مدارس تعلق بگیرد که باید در کمیسیون ماده 5 و شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در زمینه توسعه و نوسازی مدارس طبق اصول شهرسازی و معماری بیان داشت: فضاهای آموزشی محل تحصیل آینده‌سازان کشورمان است و باید اولویت نحوه ساخت و ساز بناهای آموزشی با معماران ایرانی و اسلامی باشد به طوری که از ابتدای دوره  چهارم شورای اسلامی شهر تهران در کمیسیون معماری و شهرسازی این اصل گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در فرایند برنامه 5  ساله شورای شهر تهران و بودجه سال 93 احکام و اعتبارات لازم در رابطه با معماری نماهای ساختمان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد همچنین در بودجه نیز یک درصد از سر جمع اعتبارات به معماران اسلامی و ایرانی اختصاص یافت.

سالاری در پایان تصریح کرد: ارتقای  کیفیت در ساخت و ساز با برنامه‌ دراز مدت محقق می‌شود و امیدوارم شهرداری تهران نیز در این رابطه همکاری بیشتری داشته باشد تا مدیران آینده کشور با اصالت معماری ایرانی و اسلامی تربیت شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایرانی ، اسلامی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار