مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: با پیوند اعضای بیمار مرگ مغزی ۳ نیازمند به اهدای عضو، زندگی دوباره یافتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، عبدالعظیم جوکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اقدامی انسانی و خداپسندانه با اهدا اعضای یک مرگ‌مغزی، جان سه بیمار نجات یافت.

وی گفت: پس‌از آن‌که با تشخیص تیم پزشکی، مرگ مغزی مرحوم عباس شهریاری در بیمارستان پیمانیه جهرم تأیید شد، سه بیمار نیازمند به اهدای عضو، زندگی دوباره یافتند.

جوکار تصریح کرد: با فداکاری خانواده مرحوم عباس شهریاری 31 ساله ساکن قیروکارزین که براثر حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای این بیمار مرگ مغزی به افرادی که در نوبت دریافت عضو، لحظه‌شماری می‌کردند؛ یاد و خاطره این فرد برای همیشه جاودانه شد.

وی یادآور شد: کلیه و کبد این بیمار مرگ مغزی به علیرضا خدادادی 14 ساله از شیراز و یک کلیه و پانکراس این مرحوم نیز به محمدمهدی نجاری 20 ساله ساکن شیراز اهدا شد.

مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم بیان کرد: عمل جداسازی در بیمارستان پیوند اعضا در بیمارستان پیمانیه جهرم و عمل پیوند اعضا در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

جوکار خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کار واحد پیوند اعضا در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعضای 95 نفر از افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند با اعلام رضایت خانواده‌هایشان، به بیماران اهداشده و جان نیازمندان دیگری را از مرگ حتمی نجات داده و جهرم درزمینهٔ جداسازی در کشور دارای مقام برتر است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شیراز ، بیمار ، مرگ ، مغزی ، اهدا ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.