طیب نیا گفت: وضع موجود به عنوان فرصتی برای اقتصاد ایران است چرا که اقتصاد مقاومتی به کاهش ریسک‌پذیری در مقابل درآمدهای نفتی تاکید دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی ودارایی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش اقتصاد ایران  در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه گفت: از نظر من در حال حاضر قیمت و شاخص‌ها در بورس در کف‌ قرار دارند و عوامل واقعی از اینگونه کاهش‌ها دفاع نمی‌کند و طبق تجربیات گذشته بعید می‌دانم شاهد کاهش بیش از این  در نوسانات بازار سرمایه باشیم هرچند باید با توجه به محدودیت برخی منابع و مشکلات پیش روی آن‌ها باید به کمک آن‌ها برویم. 

باید بازار سرمایه به ثبات برسد

طیب نیا در ادامه افزود: فبا توجه به عزم جدی دولت  و حمایت از بازار سرمایه پیش بینی می‌کنم بورس و بازار سرمایه به ثبات برسد و مسائل و مشکلات دراین بازار حل و فصل.خواهد شد. 

شناسایی مشکلات اقتصاد ایران 

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص برگزاری همایش اقتصاد ایران اظهار داشت: خوشبختانه ارتباط دولت با محیط دانشگاه به دلیل اینکه مسئولان اقتصادی دولت عموما از دانشگاه و محیط‌های اقتصادی هستند، مناسب بوده است که نمونه آن ارتباط دولت طی یک سال و نیم اخیر با دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی و بخش خصوصی است.

طیب نیا در ادامه افزود: عمده مشکلات و مسائل مربوط به اقتصاد ایران شناسایی شده است و همین مورد کمک می‌کند اقتصاد مبتنی بر دانش و تجربه کارشناسان باشد و امیدواریم با همین همفکری و حمایت مردم دولت از شرایط خطیر اقتصادی در آینده نزدیک خارج شود. 

تاکید اقتصاد مقاومتی به کاهش ریسک‌پذیری در مقابل درآمدهای نفتی 


وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تحرک در اقتصاد ایران به خبرنگاران گفت: دولت به دنبال راه‌حل‌های خروج از شرایط رکود و تورم است اما با توجه به کمبود منابع ارزی آثار و نتایج ناشی از کاهش قیمت نفت مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین آثار این موضوع بر روی پرداخت خارجی و بودجه نیز در دولت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

طیب نیا اظهار داشت: راه‌حل‌هایی برای مدیریت این منابع پیش‌بینی شده است؛ وضع موجود به عنوان فرصتی برای اقتصاد ایران است چرا که اقتصاد مقاومتی به کاهش ریسک‌پذیری در مقابل درآمدهای نفتی تاکید دارد و تصمیم ما در عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری در اقتصاد مقاومتی در این راستا جدی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طبی ، نیا ، وزیر ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار