نیروهای امنیتی ویژه مبارزه با تروریسم در 3 عملیات نظامی جداگانه در استان سینای شمالی دست کم 7 تن از عناصر تروریستی انصار بیت المقدس را به هلاکت رساندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط از قاهره، 7 تن از عناصر مسلح وابسته به گروه تکفیری بیت المقدس در شبه جزیره سینا کشته شدند.

منابع امنیتی روز یکشنبه گزارش دادند نیروهای امنیتی ویژه مبارزه با  تروریسم در سه عملیات نظامی جداگانه در شهرهای العریش ، شیخ زوید و رفح  در استان سینای شمالی دست کم 7 تن از عناصر تروریستی انصار بیت المقدس را به هلاکت رساندند و 15 تن از  اعضای وابسته به این گروه تکفیری را دستگیر کردند.

منابع امنیتی تاکیدکردند یگان های نظامی ویژه  مبارزه با تروریسم  یورش به شهرهای استان سینای شمال با عناصر تروریستی انصار بیت المقدس  به شدت  درگیر شدند.

 در این درگیری‌ها 4 تن از افراد مسلح در یک منطقه بیابانی در جنوب شهر الشیخ زوید ، یک  نفر در جنوب شهر رفح و دو  فرد مسلح دیگر در یک منطقه زراعی در جنوب شهر العریش مرکز استان سینای شمالی  کشته شدند .

 همچنین یگان‌های امنیتی مصر دراین عملیات 15 نفر از  عناصر تروریستی را دستگیرکردند ،15 پناهگاه آنان را آتش زدند و 11 موتور سیکلت را کشف و ضبط کردند.

پس از برکناری "محمد مرسی" از مقام ریاست جمهوری مصر در  ژوئیه  سال 2013 ، یگان‌های مشترک ارتش و پلیس  مصر  عملیات نظامی گسترده‌ای برای سرکوب عناصر تروریستی ، تکفیری و  خرابکار در استان مختلف از جمله شبه جزیره سینا  آغاز کردند.

 نیروهای امنیتی مصر در این مدت صدها تن از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین را  دستگیر و زندانی کردند.

پس از حمله انتحاری اواخر اکتبر گذشته در یکی از پست‌های ایست و بازرسی ماموران  پلیس در شهر العریش در سینای شمالی  دست‌کم 31 تن از افراد مسلح کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند .

 در پی وقوع این انفجار  "عبد الفتاح السیسی" سه ماه حالت فوق العاده  در مناطق  مختلف استان سینای شمال اعلام کرد و مقررات منع آمد و شد شبانه در این مناطق به اجرا درآمد.


انتهای پیام//
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار