مسجدی در خصوص آثار مثبت طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، گام های اساسی و موثری در راستای رفع دغدغه های مردم در حوزه سلامت برداشته شده است که اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت یک رویداد عظیم و مبارک در این راستا است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد رضا مسجدی ستاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از تلاش های دولت تدبیر و امید که بحث سلامت مردم را جزو اولویت ها و سرلوحه کار خود قرار داده است گفت: با تلاش بسیار و عزم راسخ مسئولان ارشد کشور و نظام سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد بروز اتفاقی مبارک و بسیار امیدبخش در حوزه سلامت جامعه هستیم که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی منحصر به فرد می باشد و افق روشنی را برای مردم و دست اندرکاران حوزه سلامت ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که تمامی کشورهای دنیا در حوزه سلامت با آن مواجه هستند، خاطر نشان کرد: در تمامی جوامع  مشکلات و چالش های فراوانی در حوزه سلامت وجود دارد که در کشور ما از اوایل سال جاری به همت دولت و وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت گام هایی اساسی در راستای کاهش دغدغه ها و مشکلات نظام سلامت و مردم برداشته شده است.

دکتر مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ و اجرای کتاب تعرفه سلامت گفت: خوشبختانه بعد از چندین سال کتاب قبلی مورد بازنگری قرار گرفت. اگر چه ممکن است طرحی که در حال حاضر ارائه شده بدون ایراد و اشکال نباشد ولی بنا بر اعلام  وزارت بهداشت این کتاب در فرصت تعیین شده مورد بازنگری قرار می گیرد و نواقص  آن برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مسیر اجرای کتاب تعرفه سلامت، باید نقاط قوت و ضعف این طرح مورد بررسی قرار گیرد و مسلما با همکاری تمامی مجموعه نظام سلامت، این طرح با توفیقات بیشتری همراه خواهد بود.

این استاد پیشکسوت دانشگاه در خاتمه سخنان خود گفت: اجرای این طرح عظیم ملی حرکتی مستمر و رو به جلو است که همواره در این مسیر باید تمامی جنبه های آن مورد توجه قرار گیرد؛ مسلما در این راستا همکاری و هماهنگی دانشگاهها، انجمن های تخصصی، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان "خانواده ای که در خدمت سلامت مردم است" امری ضروری است. بنابراین باید مشکلات و نواقص طرح را رصد کنیم و برای رفع و اصلاح آن تلاش و همکاری داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار