آیت الله سیستانی در پاسخ به استفتایی درباره رخ داد وقوع غارت دارایی در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها را حرام و خطری برای همزیستی مسالمت آمیز اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرات نیوز، آیت الله سید "علی سیستانی" در پاسخ به استفتایی درباره تجاوز به دارایی های شهروندان در مناطق آزادشده با تأکید بر اینکه این دارایی‌ها جز غنایم جنگی نیست، درباره خطر این پدیده بر همزیستی مسالمت آمیز در کشور تأکید کرد.

آیت الله سیستانی گفت: "ما بارها بر حرمت تجاوز وتعدی به دارایی های شهروندان در مناطق آزادشده از دست تروریست ها تأکید کردیم و به علامه شیخ مهدی کربلایی نیز دستور دادیم تا در این مورد در خطبه نماز جمعه کربلا تأکید نماید."

وی در ادامه اعلام کرد که به ما خبر رسیده است که در موارد اندکی افرادی که سلاح بدست گرفته‌اند اقدام به انجام کارهایی اشتباه و سزاوار سرزنش و محکومیت در تجاوز به دارایی های شهروندان و هتک حرمت و کرامت آن‌ها کرده‌اند و ما این چنین اقداماتی را محکوم می‌کنیم.

وی سپس گفت: ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که دارایی های شهروندان در اماکنی که نیروهای امنیتی چه ارتش و یا نیروهای داوطلبی وارد می‌گردند غنام جنگی نمی‌باشند.

آیت الله سیستانی همچنین از دستگاه های امنیتی خواست تا با دستی آهنین دست هرگونه متجاوزی به حقوق مردم و دارایی‌های شهروندان را بزند.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیستانی ، تجاوز ، دارایی ، داعش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار