روزنامه الحیات در مطلبی با اشاره به افزایش قدرت ایران در سطح منطقه تاکید کرد که سال جدید میلادی سال طلایی ایران برای صدور انقلابش خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم خالد الحروب و تحت عنوان "سال طلائی پیش روی ایران" نوشت: انقلاب امام خمینی به علت آن که انقلاب مظلومان علیه طاغوت شاه و علیه جیره خواری آمریکا بود دل میلیونها نفر را شاد کرد و حمایت آنها را به همراه داشت. از آن زمان ایران در حال صدور این انقلاب در سطح منطقه بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است، روی دیگر این سال طلایی ایران مربوط به تمدید مذاکرات 1+5 و ایران درباره برنامه هسته‌ای است که با تاکید از موفقیت آشکار ایران در آن سخن گفته می شود. این مذاکرات و نتایج مورد انتظار آن مستلزم تأمل بیشتر است. مذاکرات 1+5 در واقع مذاکره ایران و آمریکاست و به نظر می‌رسد مابقی کشورهای غربی پیرو دستورات واشنگتن هستند. اما چگونه ممکن است که واشنگتن هربار با تمدید مذاکرات موافقت کند؟

این روزنامه در ادامه نوشت: طی ماههای آینده همراه با نتیجه این مذاکرات و محتوای این معامله ساختار جدید غرب آسیا و جایگاه ایران و اعراب در آن مشخص خواهد شد و همه باید انتظار بکشند تا جزئیات این معامله و ائتلاف جدید در منطقه مشخص شود. ما در واقع در انتظار ورود به سال 2016 هستیم و امسال نیز برای ایران سالی طلائی بخواهد بود. اهمیتی ندارد که بخواهیم برسر موافقت یا عدم موافقت آمریکا با دستیابی ایران به نقشی منطقه ای بحث کنیم به نظر می رسد آمریکا خسته شده است و دیگر توان و تمایل کافی برای پیگیری مسائل منطقه ندارد یا بالعکس این اقدام ایران در چارچوب منافع‌ آمریکا در منطقه و حضور مجددش در آسیاست. مهم این است که نتیجه این معامله برای کشورهای عربی به عنوان یک تشکل یکپارچه و یا برای تک تک کشورهای عربی و خصوصا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس چه خواهد بود. پرسش دوم مربوط به امکان یا عدم امکان اقدام جمعی یا انفرادی کشورهای عربی برای مقابله با پیامدهای این معامله است.

در پایان این گزارش آمده است: ایران باید روابط خود را با کشورهای عربی بهبود ببخشد و از مسیر گذشته خود فاصله بگیرد. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار