رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رشد مناسب آموزش‌های مهارتی بانوان در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: نزدیک به 50 درصد آموزش‌های مهارتی در حوزه بانوان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درمراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بعدازظهر امروز(شنبه) در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به  ارائه 50 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه بانوان اظهار داشت: در حال حاضر 200 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ویژه زنان در کشور فعالیت می‌کند که برنامه‌ریزی آن از 4 سال پیش تاکنون انجام شده است، همچنین حدود 50 درصد از آموزش‌ها در حوزه بانوان ارائه می‌شود و در حدود 70 درصد آموزش‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که در حوزه خدمات است، در حوزه بانوان صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: چندی پیش معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از 5 طرح ویژه زنان خبر داد که در هفته‌های آینده میان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون رئیس جمهور در امور زنان تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود که طرح‌های مذکور را به اجرا می‌رساند.
 
پرند ادامه داد: همچنین سه طرح توسعه و بسط مشاغل خانگی در سطوح کوچک و متوسط، توانمندسازی و آموزش‌های مهارت برای روستاییان و مناطق محروم با تأکید بر اشتغال پایدار و آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان با تأکید بر اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال مصوب شده است.
 
وی اظهار داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه زنان روستایی بر اساس الگوی جدید آسیب‌شناسی شده است و در دو استان گیلان و گلستان نیز به شکل پایلوت در حال انجام است که این الگو را با بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران پیش خواهیم برد.
 
پرند تصریح کرد: بنیاد مذکور در اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار با تأکید بر حوزه زنان راهکارهای اساسی داشته است و آموزش، تولید، بازاریابی و فروش از دیگر فعالیت‌های مشترک در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تشریح جزئیات فعالیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی لازم برای ارائه خدمات در حوزه زنان و بین‌الملل را دارا است و آمادگی دارد تا با بنیاد مذکور همکاری‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار