پیشکسوت جودو کشورمان گفت: فدراسیون جودو این روزها بده بستان دارد و اگر من بودم قبول نمی‌کردم.

محمد کیهان پیشکسوت جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: رئیس فدراسیون و نایب رئیس مجید زارعیان را برای هدایت تیم ملی به کمیته فنی معرفی کردند و ما هم پس از بررسی‌های لازم تشخیص دادیم که او می‌تواند به جودو کمک کند.

عضو کمیته فنی فدراسیون جودو اظهار داشت: نظر من این بود که یک نفر به عنوان سرمربی به کادر فنی برنامه برهد و کادر فنی هم برنامه ها را اجرا کند که نظر بنده این بود که زارعیان برنامه برهد و مربیان کره‌ای که در ایران هستند به عنوان کادر فنی برنامه ها را اجرا و تیم را اداره کنند. سرمربی باید موقع افت و فرود، نزول و اوج آمادگی تیم را کنترل کند و بقیه کارها با کادر فنی است.

عضو کمیته فنی فدراسیون جودو در خصوص انتخاب زارعیان تصریح کرد: اینکه او مدتی از جودو به دور بوده مهم نیست. در ایران کسی را نداریم که از کودوگان ژاپن آمده باشد و گزینه بهتری هم نداشتیم چون در این چند ساله دنبال ساخت و ساز مربی نبودیم و فقط به زمان حال نگاه کردیم.

پیشکسوت جودو کشورمان در ادامه افزود: جودو در دنیا مثل ساعت درحال جلو رفتن است و همینطور پیش می‌رود ولی در ایران درحال حرکت به عقب است. در ایران جودو‌کاران به چوخه و کشتی گرایش دارند به همین دلیل نمی‌توانند در جودو موفق باشند که لازمه آن دادن آموزش‌های بیشتر است.

کیهان در پاسخ به این سؤال که آیا زارعیان می‌تواند به جودو کمک کند یا خیر؟گفت: بنده اگرهم می‌آمدم نمی‌توانستم کاری بکنم. زارعیان پا روی مین گذاشته که در این موقعیت این تیم را تحویل گرفته اگر من بودم قبول نمی‌کردم. ولی برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و حتماً کمکش خواهم کرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا زارعیان به فدراسیون تحمیل شده است یا خیر؟ اذعان داشت: زارعیان کارمند وزارت ورزش است و فدراسیون هم این روزها بده بستان دارد ولی انتخاب خوبی است و چند سال هدایت تیم ملی جوانان را در دست داشته ولی مهم این است که او روحیه خوبی دارد و می‌تواند به جودو کمک کند.

کیهان همچنین افزود:دنیا با جودو کلاسیک مدال می‌گیرد ولی ما می‌خواهیم بازور کار کنیم که اینگونه نمی‌توان موفق بود. مدتی است که تمام نیرویمان را روی نوجوانان و جوانان گذاشته‌‌ایم و کار سختی را پیش رو داریم چون باید مراقب باشیم لوح بچه‌ها پاک باشد و زنگار نگرفته باشد.

پیشکسوت جودو کشورمان افزود: زمان ریاست آقای امینی به من می‌گفتند نگو و در مورد کودکان صحبت نکن می‌‌رویم از مشهد چوخه‌کار می‌آوریم و مدال می‌گیریم مه همین کار را هم کردند و از خراسان و جاهای دیگر افرادی را آوردند و بازور توانستند چند مدال را بگیرند به همین دلیل از جودو دنیا فاصله گرفتیم. سیستم تمرینی ما در آن زمان‌ها غلط بود که الان نتیجه نمی‌گیریم و اکنون باید به دنبال جودو کلاسیک برویم و از صفر شروع کنیم تا در آینده نتیجه بگیریم.

وی همچنین اشاره کرد: برای نتیجه گرفتن زمان زیادی لازم است. باید وزارت ورزش به ما زمان بدهد تا ما بتوانیم برویم به دنبال ساختن و جودو را از صفر شروع کنیم و بسازیم.

کیهان در پایان خاطرنشان کرد: رئیس هیئت جودو شهر ری مدتی است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند که به همراه رئیس هیئت جودو استام تهران از وی عیادت کردیم که برای سلامتی و شفای وی دعا کردم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار