معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارایه خدمات درمانی رایگان این مرکز به بیش از 40 هزار زائر در سرزمین وحی خبرداد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «عادل مقصودی نژاد» ارایه خدمات یاد شده به زائران را از آغاز عملیات اعزام زائران به عمره مفرده، تاکنون عنوان کرد.
 
مقصودی نژاد ، وضعیت درمان زائران کشورمان در سرزمین وحی را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: از آغاز عملیات اعزام عمره گزاران ، تاکنون 35 هزار ویزیت عمومی، دو هزار ویزیت متخصص زنان و زایمان و سه هزار ویزیت متخصص داخلی در سرزمین وحی انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 791 مورد آزمایش قند و خون، 235 مورد نوار قلب و 9 هزار و 900 تزریق انجام شد که همه این خدمات توسط پزشکان اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر به صورت رایگان ارایه شده است.
 
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در این مدت 85 زائر ایرانی برای درمان به بیمارستان های سعودی منتقل و از این تعداد 35 تن بستری شدند.
 
وی افزود : اکنون 6 مطب پزشکی در مدینه منوره و 6 مطب هم در مکه مکرمه از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت فعال است که در این مطب ها به صورت رایگان به عمره گزاران کشورمان خدمات پزشکی ارایه می شود.
 
وی از اعزام یکصد نیرو از سوی مرکز پزشکی حج وزیارت به سرزمین وحی جهت ارایه خدمات درمانی به زائران کشورمان در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه خبر داد و مدت زمان حضور پزشکان را در عربستان 30 روز عنوان کرد.
 
مقصودی نژاد به اعزام گروه دوم پزشکان این مرکز به عربستان اشاره کرد و گفت: با توجه به پایان رسیدن مدت زمان ماموریت گروهی از پزشکان ایرانی در مدینه منوره به تازگی گروه دوم پزشکان کشورمان جهت ارایه خدمات درمانی به سرزمین وحی اعزام شدند.
 
براساس اعلام رسمی سازمان حج وزیارت کشورمان تاکنون 85 هزار زائر به سرزمین وحی اعزام شده و بیش از 50 هزار زائر پس از انجام مناسک عمره مفرده به کشورمان بازگشته اند.
 
عملیات دور نخست اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از 13 آذر ماه آغاز شده است و تا 20 اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت و دور دوم اعزام زائران به عمره از 21 اسفند امسال تا 27 خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت. در این مدت زمان قرار است بیش از 800 هزار زائر کشورمان به عربستان اعزام شوند.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، حج ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار