دکتر "کوین برت" گفت غرب به دنبال بی ثبات کردن منطقه و تجزیه کشورهای آن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، استاد دانشگاه ویسکانسین در گفتگو با این شبکه گفت: حکومت بحرین به شدت به سرکوب مخالفان مبادرت می کند. به نظر من این رویکرد حکومت بحرین اشتباه است و سبب تشدید فضای دوقطبی و خشونت می شود که به دنبال متوقف کردن آن است. برخی تلاش می کنند تظاهرات مردم بحرین را نیز همانند سوریه به خشونت بکشانند. اما سران جنبش الوفاق و دیگر فعالان سیاسی در بحرین با این کار مخالف هستند زیرا می خواهند تظاهراتشان عاری از خشونت باشد. باوجود اینکه شیخ علی سلمان رهبر گروه الوفاق چنین رویکردی را مدنظر داشته است، حکومت بحرین به بازداشت او مبادرت می کند. چگونه حکومت بحرین می تواند این اقدام خود را باتوجه به سخنان و موضع گیری های دوری از خشونت شیخ علی سلمان، توجیه کند؟ واقعیت این است که هنوز عناصر خارجی نتوانسته اند در جریان انقلاب مردمی بحرین نفوذ کنند. عناصر خارجی که در کشورهای دیگر نفوذ کرده اند تظاهرات مردم را به خشونت کشانده اند که نتیجه آن بی ثبات کردن کشورهای منطقه بوده است. این کار دقیقا همان کاری است که در راهبرد استعمار نو غرب برای غرب آسیای امروزی مدنظر است. آنها می کوشند منطقه را بی ثبات کنند و کشورهایی همانند سوریه و عراق را تکه تکه کنند همانطور که این بلا را سر لیبی و سودان آورده اند. اما تظاهرات بحرین مسالمت آمیز  و آرام و به دور از خشونت است. سران این جنبش اعتراضی بر مسالمت آمیز باقی ماندن تظاهرات خود تاکید دارند. این درحالی است که تظاهرات در کشوری همانند سوریه به عرصه نفوذ عناصر خارجی و عناصر اجیرشده ای تبدیل شد که کوشیدند جنگ داخلی را در سوریه بوجود بیاورند و با این کار خود، دقیقا در مسیر اهداف مدنظر غرب و صهیونیستها حرکت کنند که نابودی سوریه و بی ثبات کردن منطقه را مدنظر دارند. علی سلمان که کاملا با این روند خشونت گرا مخالف بوده دستگیر شده است. این کار رژیم بحرین کاملا بی اساس است.

وی در ادامه  افزود: حامیان رژیم بحرین یعنی دولتهایی همانند آمریکا و انگلیس مسئول گسترش خشونت و درگیری در منطقه  هستند. دستگیری علی سلمان که از چهره های سیاسی مطرح بحرین است، دقیقا سبب تشدید خشونت و ناآرامی در بحرین می شود و این همان کاری است که عناصر خارجی به دنبال آن هستند. غرب بخش اعظمی از منطقه را در کنترل خود دارد و رژیمی همانند رژیم عربستان سعودی، دست نشانده غرب است. رژیم عربستان سعودی از حمایت غرب برخوردار است و اگر این پشتیبانی های اربابان غربی اش وجود نداشته باشد، حتی پنج دقیقه دوام نخواهد داشت. میلیونها دلار پول باداورده نفتی حاکمان سعودی در بانکهای سوئیسی است. غرب حامی این دلارهای نفتی است. غربی های امپریالیستی و صهیونیستی می کوشند در منطقه هرج و مرج بوجود بیاورند زیرا آنها به دنبال پیاده کردن راهبرد تفرقه بینداز و حکومت کن هستند که مدنظر دارند. آنها برای رسیدن به اهداف خود به بهانه تراشی نیز روی می آورند. اسرائیل می خواهد منطقه درگیر آشوب و بحران باشد تا مقاومتی علیه اسرائیل در منطقه وجود نداشته باشد. بحرین پایگاهی برای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است. عربستان سعودی نیز پایگاهی برای آمریکا است. به همین علت است که آمریکا درمقابل جنایتهای رژیمهای سعودی و بحرین سکوت می کند و اینکه نقض حقوق بشر در این کشورها در جریان است.

وی گفت: این درحالی است که آمریکا مدعی حمایت از دموکراسی است. این سخنان بویژه در دوران باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برجسته تر شده است بطوریکه دفاع از حقوق بشر به شعار اصلی دولت اوباما تبدیل شده است. این درحالی است که این سخنان مقامات آمریکایی دروغ است و واشنگتن از هر حربه ای که بتواند برای حکومت بر منطقه استفاده می کند. این رویکرد آمریکا تناقض دارد زیرا تظاهرات مردم بحرین عاری از خشونت و به دنبال آزادی و دموکراسی و حقوق بشر است که آمریکا از آن لاف می زند اما آمریکا در حمایت از این جنبش مردمی کاری انجام نمی دهد. این رویکرد آمریکا مزورانه است. اعتراضهای مردمی در بحرین فقط به شیعیان محدود نمی شود. شیعیان و سنی ها در بحرین و دیگر کشورهای منطقه از اینکه کشورهایشان در اشغال باشند نفرت دارند. اشغالگری غرب در منطقه باید پایان یابد. مسئله غرب آسیا، اختلاف شیعه و سنی نیست بلکه مشکل اصلی به تحرکات غرب در منطقه مربوط می شود.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار