به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،چند
سال پیش بود که با انتشار خبر طراحی و توزیع تیشرتهایی منقش به تصویر
شهدا، نام حسین پیرهادی به رسانهها راه یافت. طراح بروجردی جوانی که به
صورت کاملاً مستقل اقدام به طراحی و چاپ تصاویر شهدا بر روی تیشرتهای
سفید کرده تا از این طریق نسبت به فراگیری طرحهای غیرایرانی در فضای مد و
لباس ایران واکنشی نشان داده باشد.
مهر
در ادامه نوشت: در همان مقطع البته این طرح منتقدانی هم داشت و برخی اساس و
کیفیت این قبیل فعالیتهای فرهنگی را متناقض با قواعد بازار مد و اصول
فرهنگسازی دانستند. با این همه پیرهادی به فعالیت خود ادامه داد و اتفاقاً
در مقطعی توانست در زمینه فروش تولیدات خود هم در بازار خودی نشان دهد اما
خیلی زود مشکلات رخنمایی کرد و برای پیرهادی راهی جز کناره گرفتن از
میدان باقی نماند. اخیراً اما سایت «پهلوانان نمیمیرند» که مختص فروش
آنلاین تیشرتهای این طراح است، با محصولاتی تازه به روز شده است.
حسین
پیرهادی میگوید اینبار با طرحهای تازهاش باردیگر میخواهد توان خود در
ورود به این میدان را بسنجد و در این زمینه به صورت جدی چشم به راه
حمایتهای دولتی است.
سراغ شهیدان زنده رفتهام
طراح
جوان تیشرتهای منقش به تصویر شهدا درباره تجربیاتش در این زمینه می
گوید: در ابتدا تنها روی تصویر شهدا متمرکز بودم اما از آنجا که علاقه
ویژهای به هنرمندان داشتم بد ندیدم که سراغ عدهای که به شخصه آنها را
شهید زنده میدانم هم بروم. چهرههایی مانند ابراهیم حاتمیکیا، نادر
طالبزاده و حتی سردار سلیمانی را بنده شهید زنده میدانم و از این منظر
بود که طراحی چهره این بزرگان بر روی تیشرت را هم انجام دادم.
حسین
پیرهادی میافزاید: بنده ارادت ویژهای به این افراد دارم اما به شخصه
آنچه از دستم بر میآید تنها طراحی تیشرت به افتخار ایشان است.
وی
درباره دغدغه ورود به این میدان هم گفت: زمانی که بنده دانشجو بودم اغلب
دانشجویان تیشرتهایی با تصویر چه گوارا میپوشیدند و همان موقع بود که
فکرم رسید چرا تصویر بزرگان و هنرمندانی همچون استاد فرشچیان که نامش در
سازمان ملل و یونسکو هم به ثبت رسیدهاست نباید روی لباس جوانان ما باشد.
پیرهادی
درباره میزان استقبال از تیشرتهایش میگوید: تقریباً روزی ۵۰ تماس دارم و
در صفحه اینستگرام خودم هم پیامهای بسیاری مبنیبر تعریف و تمجید از
کیفیت طراحی تیشرتها دارم اما از این میان اکثراً به دلیل قیمت بالا
ترجیح میدهد این تیشرتها را نخرند و سراغ همان تیشرتهای ارزانتر چینی
که در بازار موجود است بروند.
نمیتوانم کمتر از ۴۰ هزار تومان بفروشم!
اتفاقاً
قیمت بالا از مواردی است که در سایت فروش آنلاین این تیشرتها جلب توجه
میکند. پیرهادی درباره قیمت بالای این تیشرتها میگوید: این قیمت تمام
شده برای خود من است و شاید ۳ یا ۵ هزارتومان روی هر تیشرت سود برایم باقی
بماند.
وی
افزود: از طراحی تا چاپ هر یک از این تیشرتها با دست انجام می شود و به
همین دلیل نمیتوانم آن را با قیمتی کمتر از ۴۰ هزار تومان بفروشم. به همین
دلیل هم فروش این تیشرتها پایین است و حتی میشود در ماههایی اصلاً
فروش ندارم.
این
طراح درباره اینکه آیا به سازوکاری برای تجاریسازی ایدههایش اندیشیده
است یا نه؟ هم گفت: این مسئله نیاز به حمایت دولت دارد. بنده اگر اندکی
حمایت بشوم و پول و سرمایهای پشت خودم داشته باشم با همین تیشرتها کاری
میکنم که مثل توپ صدا داشته باشد.
پیرهادی
در پاسخ به این سوال که وقتی نامت در رسانهها مطرح شد هم کسی از این
کارها حمایت نکرد؟ هم گفت: چه حمایتی؟ اگر حمایت میشدم که مجبور نمیشدم
مدتی از کار کناره بگیرم. امروز هم به دلایلی کار را از نو شروع کردم و
امیدوارم بتوانم از حمایتهای دولتی بهرهمند شوم.
استقبال ویژه از تیشرتهای سردار سلیمانی
وی
افزود: دولت باید از این جنس فعالیتها حمایت کند. تا زمانی که من مجبور
هستم تیشرتهای سفیدی که برای چاپ تصاویر از آنها استفاده میکنم را از
دلالها خریداری کنم قطعاً نمیتوانم رقم نهایی محصولاتم را پایین بیاورم.
امروز در مرحلهای کار میکنم که به طور کامل تولید بر اساس سفارش است و
نمیتوانم تولید مدام داشته باشم.
پیرهادی
در پایان درباره میزان استقبال از طرحهای تازهاش گفت: بسیار مورد
استقبال بوده و اخیراً چند سفارش از جنوب برای تیشرتهای ابراهیم
حانمیکیا داشته ام. در بین این طرحها هم بیش از همه تیشرت منقش به طرح
سردار قاسم سلیمانی با اقبال مواجه بوده و در همین مدت نزدیک به ۲۰۰ تیشرت
با این طرح فروختهام.
سردار
علی فضلی، سردار عزیز جعفری، سردار رادان، نادر طالبزاده، ابراهیم
حاتمیکیا، حاج حسین یکتا، حجتالاسلام پناهیان، سردار باقرزاده و استاد
محمد آیتی از جمله چهرههای فرهنگی و نظامی هستند که پیرهادی تیشرتهای
منقش به تصویرشان را برای فروش آنلاین روی سایت پهلوانان نمیمیرند عرضه
کرده است.
/ انتهای پیام