حوریان بهشتی نجواکنان مژده وصال الهی پادشاه معراج و ملکه رضوانی را بر عالمیان ارزانی می دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چه مبارک وصالی و فرخنده شبی است، درخشش خورشید نبوت و چرخش آسمانیش بر بلندای سرزمین وحی و وصال رضوانی شاه نبوت در دریای بیکران طاها عالمیان را جنتی می کند،‌ حوریان بهشتی نجواکنان و با سرودن زمزمه دل انگیز نبوت و وصال الهی معراج و بانوی بهشتی، مژده وصال را در عرش الهی به جهانیان ارزانی می دارند.
 
بهشتیان و حوریان بهشتی با تبقی از گل های رضوان، وصال معراج و بانوی بهشتی را جشن می گیرند، زمین و آسمان با وصال معراج  و بانوی بهشتی جنتی می شوند و بر پادشاه و ملکه رضوان و طاها می‌بالند.
 
آری امروز سالروز وصال معراج و بانوی بهشتی و سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) است.
 
سلام و درود پروردگار بر  پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) باد...
 
*آنچه باید درباره دهم ربیع‌الاول بدانیم
 
روز دهم ربیع‌الاول 28 سال قبل از هجرت، پیامبر اکرم(ص) در سن 25 سالگی با حضرت خدیجه (س) که 40 سال داشتند ازدواج کردند، بزرگان قریش همه علاقه‌مند به  ازدواج با او بودند،‌مردان نامداری از جمله عقبه بن الی معیط و ابن ابی شهاب که هر یک 400 کنیز، غلام و خدمتکار داشتند، ابوجهل، ابوسفیان و دیگر بزرگان عرب از خواستگاران حضرت خدیجه(س) بودند.
 
حضرت خدیجه(س) اطلاعاتی از آینده درخشان پیامبر(ص) داشت آن حضرت به پیامبر(ص) پیشنهاد ازدواج داد و پیامبر (ص) پس از مشورت با عموهایشان،‌ پیشنهاد حضرت خدیجه(س) را پذیرفتند.
 
سرانجام روز دهم ربیع‌الاول در یک جمع خانوادگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) با یکدیگر ازدواج کردند.
 
*حکایت خواب حضرت خدیجه(س)  
 
حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) خویشاوند بود و نسبت هر دو در قصی به هم می رسید. حضرت خدیجه(س) از آینده درخشان پیامبر(ص) اطلاعاتی داشت و علاقه مند ازدواج با او بود.
 
حضرت خدیجه(س) شبی در خواب دید، خورشید بالای مکه چرخ خورد و کم کم پایین رفت و در خانه او فرود آمد.
 
آن حضرت (س) خوابش را برای ورقه عموی خود تعریف کرد، عموی حضرت خدیجه(س) از دانایان عرب بود و اطلاعات فراوانی درباره کتابهای مجتهدان داشت و مکرر می گفت، مردی از میان قریش از طرف پروردگار برای هدایت مردم برانگیخته می شود و با یکی از ثروتمندترین زنان قریش ازدواج می کند، چون حضرت خدیجه(س)، ثروتمندترین زنان قریش بود، از این لحاظ ورقه گاه و بیگاه به حضرت خدیجه(س) می گفت: روزی فرا می رسد که با شریفترین مرد روی زمین وصلت خواهی کرد.
 
*ماجرای ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)
 
حضرت خدیجه (س) از مال و میراثی که به وی رسیده بود به صورت مضار به تجارت می پرداخت،‌ چندی نگذشت که از بزرگان تجار شد به گونه ای که هشتاد هزار شتر زیر بار تجارت او بودند و هر روز اموال او زیادتر می شد بر بام خانه او قبه ای از حریر سبز به طنابهای  ابریشم تا تمثالی چند بود که این علامت جلالت ایشان بود، هنگامی که پیامبر(ص) به 25 سالگی رسید حضرت ابوطالب(ع) به ایشان گفت: من تهی دست شده ام و روزگار سخت شده است، اکنون کاروانی از قریش رهسپار شام می شود کاش تو هن نزد خدیجه(س) که مردانی را برای تجارت می فرستد، می‌رفتی و کار تجارت او را به عهده می گرفتی.
 
 حضرت خدیجه(س) از این ماجرا آگاه شد و پیکی را نزد پیامبر(ص) فرستاد و گفت: دیگر کار تجارت مرا عهده دار شوی، غلام خود "میسره" را نیز برای دستیاریت می‌فرستیم.
 
پیامبر (ص) پیشنهاد حضرت خدیجه(س) را پذیرفت و همراه میسره برای  تجارت رهسپار شام شد در این فر بیش از سفرهای گذشته سود عایدشان شد.
 
میسره در این سفر از حضرت محمد(ص) کرامات بسیاری مشاهده کرد او را به حیرت انداخت، در این سفر راهب پیامبر آن حضرت(ص) در آینده را بشارت داد.
 
میسره در بازگشت از شام ماجرا را برای حضرت خدیجه(س) بازگو کرد.
 
 حضرت خدیجه(س) به پیامبر(ص) پیشنهاد ازدواج داد، پیامبر اکرم(س) پس از مشورت از عموهایشان با حضرت خدیجه(س) ازدواج کرد،‌حاضر ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) دو پسر به  نام‌های  قاسم و عبدا... که به آنها طیب و طاهر نیز می گفتند و 4 دختر به نام های ام الکلثوم، زینب، رقیه و حضرت فاطمه زهرا(س) است.
 
حضرت فاطمه زهرا(س) مادر  امامان معصوم(ع)، ائمه اطهار(ع) و همسر امرالمومنان(ع) و جده حضرات معصومان الهی(ع) است.
 
حضرت خدیجه(س) 24 سال و یک ماه یا پیامبر اکرم(ص)زندگی کرد و تا آن حضرت زنده بود، پیامبر اکرم(ص) همسر دیگری اختیار نفرمودند.
 
حضرت خدیجه(س) همه اموال خود را به پیامبر(ص) واگذار کرد.
 
گزارش از زهره کلهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار