علائق "لیام نیسون" یکی از مشهورترین هنرپیشه های سینمای غرب به اسلام و تاثیر پذیری او از اذان مجددا مورد توجه رسانه های غربی و عربی قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از السومریه نیوز؛ "لیام نیسون" که در سال 2012 برای یکی از فیلم هایش به ترکیه سفر کرده بود با فضای معنوی مساجد و اذان مواجه می شود. او همان زمان از اثر گذاری عمیق فضای مساجد و اذان بر روح و جانش سخن می گوید تا جایی که روزنامه انگلیسی سان همان زمان در خبری نوشت نیسون گفته است در اندیشه گرویدن به اسلام فرو رفته است.

همین خبر در روز 2 ژانویه 2014 یعنی دو روز پیش در روزنامه دیلی میل با عنوان "در پی سفری به ترکیه، نیسون گرویدن به اسلام را بررسی می کند" بازنشر شد که در روزنامه های جهان عرب نیز با عنوان گرایش نیسون به اسلام بازتاب وسیعی یافت.

نيسون به روزنامه سان گفته بود  که چهارهزار مسجد در استانبول وجود دارد که همه آنها به‌راستی زيبا و جادويی است و همين مسأله به‌شدت مرا به فکر گرويدن به اسلام انداخته است. وی افزوده است که در نخستين هفته‌های اقامت در استانبول، روزانه پنج بار شنيدن اذان به منظور فراخوان به نماز برای من امری غريب و آزاردهنده بود، اما اين ماجرا چنان است که به‌سرعت در ژرفای نهاد شما می‌نشيند و هيچ پديده زيباتری جای آن را نمی‌گيرد.

اين هنرپيشه هم‌چنان با پرسش‌هايی پيرامون خداوند روبه‌رو است و پيوسته از خود می‌پرسد: هدف ما از زيستن در اين زمين چيست؟

او از سال 2009 که همسرش به قتل رسيد، شديداً تحت تأثير مرگ او قرار گرفت و به گفته خودش اين موضوع در ايمان وی به خدا مؤثر افتاد.

در این حال روزنامه های دیگر نقل کرده اند که او به شدت تحت تاثیر اذان و مسجد در ترکیه قرار گرفته است گرچه هنوز کاتولیک است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۱:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۳
هر کسی حقیقت اسلام و اسلام واقعی رو درک کنه مسلمون میشه.
آخرین اخبار