یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به وتوی پیش‌نویس قطعنامه لزوم عقب‌نشینی اسرائیل از بخشی از اراضی اشغالی فلسطین، توسط آمریکا نوشت: وتوی آمریکا به ‌نفع اسرائیل تا ابد باقی نخواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی، روز پنج شنبه در مقاله‌ای به قلم ایتان هابر نوشت: اگر مناسبات میان آمریکا و اسرائیل کماکان روند نزولی خود را ادامه دهد و روابط فیمابین بیش از این مخدوش شود، شاید روزی بیاید که با رییس جمهور جدیدی در آمریکا مواجه شویم که برخلاف امیال و نظرات رهبران راستگرای اسرائیلی - مانند بنیامین نتانیاهو ، نفتالی بنت و اوریت استروک - تصمیم گیری کند و دائماً قطعنامه‌های ضد اسرائیلی را در سازمان ملل به نفع اسرائیل وتو نکند.

این منبع افزود: راستگرایان اسرائیلی تلاش دارند مخالفان خود را ساکت کنند و به هر کس که عقیده‌ای غیر از عقاید آنان داشته باشد، حمله کنند. 

نویسنده این مقاله اضافه کرد راستگرایان اسرائیلی می‌پرسند: فلسطینیان که هستند که به ما بگویند به مرزهای 67 عقب نشینی کنید؟ سازمان ملل و شورای نگهبان کیستند که به ما تحکم کنند که شما حتماً باید کشور مستقل فلسطینی را بپذیرید؟ آنان می‌گویند: ما 47 سال است بر اراضی اشغالی حکومت می‌کنیم و اکنون آنان از ما می‌خواهند از آنجا بیرون برویم و اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را در آن اراضی بدهیم، ولی ما هرگز چنین کاری نخواهیم کرد.

نویسنده این مقاله سپس با حالتی تمسخرآمیز از راستگرایان اسرائیلی پرسید: آیا باز هم نمونه‌های دیگری (از تحریم‌های آمریکا علیه سایر کشورها) می‌خواهید به شما نشان دهیم؟ 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار