پیش‌بینی آینده بورس تهران در زمستانی که تازه شروع شده بسیار سخت است چرا که تجربه ماه‌های گذشته بازار بورس به خوبی نشان داده که این بازار بیش از گذشته نسبت به وقایع حساسیت نشان داده و برای مثبت شدن به عوامل محکم‌تری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به شرایط بورس تهران از ابتدای سال جاری روزهای خوشی برای این بازار مشاهده نشده و سهامداران هر روز با نوسان قیمت سهام خود روبرو بودند. ادامه این روند در بازار که از دی ماه سال 92 شروع شده مسئولان بورسی را بر این داشت که به راه‌‌اندازی صندوق حمایتی بازار سرمایه به کمک بازار بورس بشتابند.

بر اساس این گزارش در ابتدای شروع به کار این صندوق میزان تزریق نقدینگی به بازار اندک بود اما به مرور بر حجم ورودی‌‌ها افزوده شد تا تأثیر موقتی این صندوق در بازار قابل مشاهده باشد اما این روزها پس از یک سال نوسان و عدم ثبات در بورس، بازار سرمایه تحت تأثیر اتفاقات مختلفی مانند تغییر مدیریت سازمان، عدم حصول توافقات نهایی مسائل اقتصادی خارج از بورس و افت قیمت جهانی نفت قرار گرفته است.

به طور کلی بورس تهران از ابتدای سال تا نیمه اول آذر ماه سال جاری با بازده منفی 9 درصدی روبرو شده و این امر موجب اثرپذیری قیمت سهامی چون گروه پالایشگاهی شده است در این شرایط وضعیت پیش‌بینی آینده بورس تهران در زمستانی که تازه شروع شده بسیار سخت است چرا که تجربه ماه‌های گذشته بازار بورس به خوبی نشان داده که این بازار بیش از گذشته نسبت به وقایع حساسیت نشان داده و برای مثبت شدن به عوامل محکم‌تری نیاز دارد.

به گفته برخی از فعالان بازار سرمایه رسیدن خبرهای خوب و واقعی برای بورس تهران پیش‌بینی می‌شود و آنها معتقدند وقایع مرتبط با بازار سرمایه در بودجه سال 94، قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ادامه مسائل اقتصادی خارج از بورس می‌تواند در این روزها بر بازار سرمایه تغییر قابل توجهی را ایجاد نماید.

در پایان می‌توان گفت: با توجه به شرایط موجود در بازار نمی‌توان بازار سرمایه خوبی را برای زمستان سال جاری پیش‌بینی کرد مگر آنکه ریسک‌هایی که بازار سرمایه را تهدید می‌کنند از میان برداشته و شرایط برای رشد بازار سرمایه فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار