نبرد دولت سوریه با گروه های تروریستی تکفیری و حامیان خارجی آنها ، در حالی به انتهای سال 2014 میلادی می رسد که دشمنان سوریه در سال گذشته در میدان های نظامی و سیاسی دستاوردی نداشتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی در ماه مارس سال 2014میلادی ، شهرهای منطقه قلمون از جمله  یبرود مرکز فرماندهی تکفیریهای جبهه النصره را آزاد کردند و در ماه مه ، حمص سومین شهر مهم و راهبردی سوریه را کاملا بدست گرفتند.

پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت مردمی در حلب پایتخت اقتصادی سوریه مهمترین تحول در جبهه شمالی سوریه بود و حالا با آزادسازی شهرصنعتی این استان در منطقه شیخ نجار، حدود هزار کارخانه رفته رفته فعالیت خود را از سرمی گیرند.

همچنین همزمان با گسترش روند آشتی ملی در حومه دمشق، شکست سنگین گروه های تروریستی تکفیری در شهر ملیحه شرایط غوطه شرقی را کاملا تغییر داد.

اما در جبهه جنوبی سوریه کمک های رژیم صهیونیستی به تروریستها از جمله تکفیریهای جبهه النصره در مناطق واقع در مجاورت جولان اشغالی، روند آشکار تری در ماه های پایانی سال گذشته به خود گرفت.

در شرق و شمال شرق سوریه نفوذ سرطانی جریان تکفیری داعش و تلاش این گروه تکفیری برای سیطره بر مناطق نفت خیز این کشور از مهمترین تحولات سال 2014 بود که بازار داغی را برای دخالت های خارجی به بهانه مبارزه با این گروه ایجاد کرد.

برپایه این گزارش، در سطح سیاسی هم شکست کنفرانس های ژنو یک و دو و رایزنی های آشکار و پنهان  برخی کشورها برای از سرگیری روابط با سوریه از دیگر تحولات مهم سال 2014 میلادی است.

حالا روسیه برای زمینه سازی گفتگوی سوری/ سوری به منظور حل سیاسی بحران پیشقدم شده و سخت سرگرم مذاکره با طرفهای مختلف سوری به منظور برگزاری موفقیت آمیز نشستی که قرار است در 22 ژانویه 2015 در مسکو برگزار شود تا از خلال آن نقشه راهی برای برون رفت از بحران سوریه ارایه شود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار