جانشین فرمانده انتظامی ایلام از کشف بیش از پنج کیلوگرم مواد مخدر و پلمپ 111 قلیان‌سرا در ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،حسن سماواتی اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس مواد مخدر استان از ورود یک محموله افیونی به استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان چرداول موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از چند روز کار اطلاعاتی مبنی بر ورود یک محموله افیونی از استان‌های جنوبی کشور به شهرستان چرداول، کنترل گذرگاه‌ها و ورودی‌ها منتهی به استان با دقت بیشتری انجام گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی ایلام گفت: حین کنترل خودروهای عبوری، ماموران حاضر در ایست و بازرسی پل سیمره کامیون بنز نارنجی رنگ حامل مواد مخدر را توقیف کردند.

سماواتی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی کامیون به ستاد شهرستان انتقال داده شد و در بازرسی از کامیون مقدار 5 کیلو و 700 گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در اکسل‌های چرخ‌های جلو جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر هستند قاطعانه برخورد می‌کند، ادامه داد: پلیس با سلب‌کنندگان آسایش و امنیت مردم برخوردی جدی دارد.


جانشین فرمانده انتظامی ایلام از امحاء 662 قلیان و پلمب 111 قلیان سرا در استان ایلام خبر داد و گفت: طی یک هفته گذشته عملیات پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با محوریت قلیان سراها در شهر ایلام به مرحله اجرا درآمد.

وی با موفقیت آمیز خواندن این طرح اظهار داشت: در این هفته تعداد 111 قلیان‌سرا که فاقد مجوزهای بهداشتی بوده و به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده بودند پلمب شد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

سماواتی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح 41 نفر از اراذل و اوباش خطرناک و سابقه‌دار نیز شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی ایلام با تاکید بر استمرار اجرای این طرح در ماه‌های آتی به صاحبان قلیان‌‌سراهای سنتی در ایلام هشدار داد که در صورت عدم قوانین و مقررات صنفی و عدم اخذ مجوزهای بهداشتی با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی ایلام از دستگیری 7 سارق و کشف 15 سرقت در شهر ایلام خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش وقوع سرقت در شهرستان ایلام و تماس‌های مکرر مردم با پلیس 110، با فعال کردن گشت‌های محسوس و نامحسوس موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در این راستا ماموران مخفیگاه سارقان حرفه‌ای که وسایل داخل خودرو و منزل را مورد دستبرد قرار می‌دادند با شگردهای خاص پلیسی شناسایی کردند.

سماواتی تصریح کرد: صبح امروز در یک عملیات موفق پلیسی هفت نفر از سارقان دستگیر شده و در بازجویی‌های اولیه به 15 فقره سرقت اعتراف کردند که اموال کشف و تحویل مالباختگان شد.

وی ادامه داد: در آسیب‌شناسی و علت انگیزه ارتکاب بزه از جانب سارقان، علاوه بر اعتیاد و تامین نیاز مالی، بی‌توجهی مالباختگان به هشدارهای پلیسی و پارک خودرو در مناطق تاریک بوده که لازم است مردم توصیه‌های پلیسی را مد نظر قرار داده و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در میان بگذارند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ایلام ، مخدر ، افیونی ، بازرسی ، قلیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.