لاریجانی گفت: ایران در میان کشورهای منطقه خاورمیانه رتبه سوم را در زمینه عمومیت بیماری‌های غدد دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم در مراسم اهدای جوایز دیابت سال 93 که امروز در بیمارستان شریعتی تهران برگزار شد، گفت: ایران رتبه 28 را در جهان در زمینه عمومیت بیماری‌های غدد و متابولیسم و در خاورمیانه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از اقدامات گروه غدد و متابولیسم راه اندازی اولین سایت کلینیکال بین‌المللی در این کشور است که با راه اندازی آن می‌توان یکی از چالش های مهم دارویی کشور را برطرف کرد.

لاریجانی با اشاره به بودجه دولتی پژوهشگاه غدد و متابولیسم اظهار داشت: با بودجه دولتی پژوهشگاه غدد و متابولیسم نمی‌توان هزینه پرسنل این پژوهشگاه را داد و مراکز دیگر در راه اندازی گرندهای این پژوهشگاه همکاری می کنند، همچنین پژوهشگاه غدد و متابولیسم گرندی را از سی ام آر با همکاری دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم ادامه داد: هربال یکی از زمینه‌های پر چالش بیماری‌های غدد است که به دلیل هزینه های زیاد آن پژوهش درباره آن در پژوهشگاه غدد و متابولیسم توسعه نیافت همچنین ریت‌آمپوتیشن‌ها در قسمت آنژی پلاس این مرکز از 20 درصد به 5 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ساخت دستگاهی در زمینه دیابت عنوان کرد: پژوهشکده غدد و متابولیسم دستگاهی در زمینه دیابت ساخته شده است که در اورژانس می تواند میزان دیابت بیمار را اندازه گیری کرد.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم خاطر نشان کرد: مجله‌ای در زمینه دیابت توسط پژوهشگاه غدد و متابولیسم در اشپرینگر چاپ می شود شاید این پژوهشگاه تغییراتی به این مجله اعمال کند.

لاریجانی با اشاره به اهداف 5 ساله پژوهشگاه غدد و متابولیسم تصریح کرد: در 5 سال آینده گایدلاین‌هایی در زمینه دیابت با کشورهای منطقه توسط پژوهشگاه غدد و متابولیسم برگزار می‌شود با توجه به آنکه عوارض این بیماری 10 تا 15 درصد کلی سلامتی کشورها را در بر می‌گیرد در صورتی‌ که در زمینه دیابت تلاش کنیم شاید بتوان کنترل بهتری پیرامون این بیماری انجام داد این مسئله هدف کوچکی برای افراد فعال در زمینه دیابت محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار