محمد کارت گفت: سینمای مستند باید از انحصار نهادهای دولتی خارج شود و برای پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر، باید قدر حرکت‌هایی مثل کار رامبد جوان (حمایت از مستند "بختک") را دانست.

محمد کارت کارگردان فیلم مستند "بختک" به عنوان یکی از مستند سازان راه یافته به جشنواره سی وسوم فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص پیش‌بینی خود از جایگاه مستندش در جشنواره گفت: جشنواره‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و از آنجایی که هر انسانی دوست دارد تشویق شود پس من هم از اینکه این فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده خوشحالم و این مسئله برای من جذاب است.   
 
وی با اشاره به رضایت خود از عملکرد هیأت انتخابات عنوان کرد: رضا داد مدیری خوش آتیه است و حال سینماگران به خاطر مدیریت و موجودیت وی خوب خواهد بود.  

این کارگردان درخصوص همکاری با "رامبد جوان" به عنوان تهیه کننده مستند بیان کرد: آشنایی ما در فیلم "آزادی مشروط" اتفاق افتاد، در آن زمان طرح کلی مستند "بختک" را برای رامبد جوان تعریف کردم که مورد استقبال وی قرار گرفت و از آن به بعد همکاری ما شروع شد.   
 
کارت بیان کرد: به نظر من سینما مستند باید از انحصار نهادهای دولتی خارج شود و برای پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر، باید قدر حرکت‌هایی مثل کار رامبد جوان در حمایت از ساخت مستند را دانست چون این جنس آدم‌ها بخاطر داشتن دغدغه‌های اجتماعی و محبوب بودن، باعث می‌شوند راه سینماگران دیگری را در زمینه ساخت و تولید فیلم‌های مستند باز کرده و به این بخش کمک شایانی شود.   
 
این کارگردان ادامه داد: فیلمهای مستند سالهای قبل در حاشیه قرار می‌گرفتند و امسال با جدا شدن بخش بین‌الملل جشنواره، زمان خوبی برای این است که روزی فقط یک سانس را به نمایش فیلم‌های مستند در سالن اصلی برج میلاد اختصاص دهند.  

کارت اظهار داشت: فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه پیدا کردند از لحاظ جنس و کیفیت در سطح بالایی هستند و در جشنواره حقیقت بازخورد خوبی را از خود نشان دادند و به طور قطع باعث جذب مخاطب می‌شوند.   
 
وی خاطر نشان کرد: از مسئولان امر خواهان جدی‌تر گرفتن سینمای مستند هستیم و از عملکرد آنها تشکر می‌کنم.  

گفتنی است "محمد کارت" در حال حاضر درگیر تدوین مستند پشت صحنه "استراحت مطلق" عبدالرضا کاهانی است و بازی در فیلم‌های "بی‌خود و بی‌جهت"، "بوسیدن روی ماه" و "آزادی مشروط" را در کارنامه خود دارد. 


 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار