امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی تمامی رسانه‌ها و گروه‌های معاند کشور با وجود اختلاف نظر که همان تضعیف جمهوری اسلامی ایران است از منصبشان کناره‌گیری می‌کنند و در مسیر خود ایستاده‌اند ما که زیر پرچم امام زمان(عج) هستیم چه عذری را داریم که حول محور رهبری نباشیم

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم وجود ولی فقیه در جامعه اسلامی گفت: مسئله امامت به عنوان رکن و منشا تمامی برکات است و به نعمتی مطلق که تمامی نعمت‌ها زیرسایه آن قرار دارند در واقع امامت روحی است که پیکره عظیم جامعه را به هم متصل و منسجم می‌کند و فلسفه وجودی امامت است که قطرات پراکنده را واحد و به صورت نیروی عظیم با برکات فراوان تبدیل می‌کند.  
 
وی در ادامه با اشاره به وجود ولی فقیه در جامعه اسلامی افزود: بدون امامت ایمان دوامی ندارد و معرفت سوای علم به امام زمان(عج) است در واقع کلمه معرفت باور ایمان است و اگر این معرفت جمعی حاصل گردد اتحاد و انسجام در یک مسیر به سوی مقصد حاصل می‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران در گریز تاریخی اظهار داشت: در زمان امیرالمونین(ع) متاسفانه رمز پیروزی باطل این بود که عدم اطاعت از رهبری امام را در مسیر ولایت با مشکلات مواجه کرد، ولی در نقطه مقابل گروه باطل از امیر و ولی خود اطاعت کردند و این مسئله باید درس عبرتی برای ما قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت: ما مشروعیت رئیس‌جمهور را صندوق آرای نمی‌دانیم برای ما ملاک امضای خدا نسبت به آراست و در اسلام ادامه حیات دینی و عزت چنگ زدن به ریسمان امامت است بنابراین مسئله قانون اساسی آرای عمومی و صندوق‌هایی که داریم با آن چه که دنیا به دنبال آن می‌رود تفاوت ماهوی دارند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه مشروعیت بخشیدن قانون اساسی زیرسایه ولایت افزود: آن چه که در قانون اساسی آمده تمامی اختیارات ولی فقیه نیست و بخشی از جزئی از اختیارات ایشان است در واقع این ولایت است که به قانون اساسی، صندوق آرای عمومی اعتبار داده است در نتیجه سکولار را امری نامربوط و ضد مصالح بشری می‌دانیم بنابراین ما معتقدیم حکومت از آن خداست و غیر از خدا جز به اذنش حق حاکمیت به هیچ کس را ندادند.
 
وی با اشاره به بازشناسی ریشه حکومت اسلامی گفت: این مسئله باید همیشه تابلویی باشد تا راه را گم نکنیم چرا که فارغ از قانون در زمان انقلاب اسلامی این امامت و ولایت است که مجوزی می‌شود تا جان و هستی‌مان را به اذنش در طبق اخلاص بگذاریم.
 
وی اظهار داشت: گاهی بر اثر جوسازی و حرکت‌های مادی با جاذبه‌هایی که ایجاد می‌کنند فشارهایی که می‌آورند و پول‌هایی که می‌دهند افراد غیراصیل در صحنه حضور پیدا می‌کنند و متاسفانه موحدان با این افراد در یک سطح اعتبار می‌یابند لذا قانون اساسی و آرای عمومی به اعتبار امضای ولی فقیه است و اطاعت از قوانین چون با امر ولی فقیه برای ما الزامی می‌شود اگر ولایت را برداریم تمامی امور اعتقادی به جایی بند نیست.
 
صدیقی با اشاره به مسئله تحزب منهای ولایت افزود: تحزب خودش باعث اختلاف است و آن چیزی که احزاب را کنترل و ایجاد رقابت می‌کند و زیر نظر داشته و انحرافات را تذکر می‌دهد امر ولایت است و در صورت عدم تبعیت از ولایت آخرت نیز نداریم.  
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چرا باید رهبری چیزی بگوید و خواص عمل نکنند و چرا مدعیان ولایت با هم نجوشند بنابراین باید ابتدا گوش شنوا داشته باشیم و برای رضای خدا به آن چه که ولایت ندا می‌دهد عمل کنیم.
 
وی با اشاره به نقش ولی در ایجاد وحدت گفت: وحدانیت اقتضا وحدت امامت و رهبری را دارد و شورا در مسئله توحید نمی‌گنجد و مسائل شورا و حزب نتیجه‌اش جز اختلاف چیزی نیست وقتی استکبار در موضوع نابودی ما وحدت کلمه دارند پس چرا نباید ما وحدت کلمه داشته باشیم.
 
صدیقی با اشاره به استراتژی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حق و باطل در مقابل هم هستند بنابراین ما نباید منتظر باشیم دنیا روزی با ما کنار بیاید همان طور که امام خمینی(ره) تاکید داشتند حرکت خود را با نفی به طاغوت شروع کرده و به صورت استراتژی برای ما به ارث گذاشتند بنابراین اسرائیل باید محو شده و بدانیم که آمریکا شیطان بزرگ است و عبودیت خود جز با مبارزه طاغوت معنا ندارد.
 
صدیقی در رابطه با نیروهای اصولگرا اظهار داشت: اصولگرایان نیروهای متدین و مومنی هستند و حجت‌الاسلام تقوی مدتی است حرکت سالم با روش متین کلید زده‌اند و آن همگرایی تمامی اصولگرایان است.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز جنگ تمام عیار در دنیا علیه ماست و فرمانده شایسته در عصر حاضر بعد از امام زمان(عج) با این ظرفیت و رنگ تعبد جز رهبری کس دیگری نیست نباید حضور ایشان را نادیده بگیریم و کفران نعمت کنیم.
 
وی در پایان با اشاره به حس وحدت در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی تمامی رسانه‌ها و گروه‌های معاند کشور با وجود اختلاف نظر که همان تضعیف جمهوری اسلامی ایران است از منصبشان کناره‌گیری می‌کنند و در مسیر خود ایستاده‌اند ما که زیر پرچم امام زمان(عج) هستیم چه عذری را داریم که حول محور رهبری نباشیم در نتیجه نیروهای ما باید حداکثر صبر را داشته باشند و اختلاف نظرها را کنار بگذارند و از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که این جمع را تشکیل دادند تشکر می‌نمایم.  
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار