آتلانتیک: ایران به یک نظم بین المللی که هنجارهایش توسط آمریکا تعریف شده است، نمی‌پیوندد

نشریه آتلانتیک در گزارشی نوشت مقامات ایران قصد پیوستن به یک نظم بین المللی که هنجارهایش توسط آمریکا و متحدانش تعریف شده است، را ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آتلانتیک در گزارشی به قلم " جفری گلدبرگ " نوشت: من اوایل سال جاری، از اوباما  در خصوص ایران پرسیدم وی ضمن بزرگ و قدرتمند خواندن ایران گفت: "من فکر  نمی ‌کنم ایرانی ها خواستی برای خودکشی داشته باشند.  ایرانی ها می توانند به انگیزه ها پاسخ دهند و به همین دلیل آنها  برای مذاکره در مورد تحریم ها پای میز مذاکره آمدند."

اوباما از زمانی که رئیس جمهور شده این استدلال را مطرح کرده است که ایران می تواند برای مصالحه کردن تحت فشار قرار بگیرد. 

اوباما در مصاحبه با استیو اینسکیپ از ان پی آر ( رادیو ملی آمریکا ) گفت یک توافق هسته ای به ایران کمک می کند قدرت منطقه ای بسیار موفقی  باشد که همچنین از معیارها و قوانین بین المللی تبعیت کرده است و این وضع برای همگان خوب خواهد بود.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشت:" این عقیده ای جالب است که پایان انزوای ایران می تواند باعث شود این کشور انگیزه های افراطی تر خود را تعدیل کند. اما  شواهد زیادی وجود ندارد که نشان  دهد حاکمان ایران به دنبال پیوستن به یک نظم بین المللی هستند که هنجارهایش توسط ایالات متحده و متحدان آن تعریف شده است."

وی ادامه داد: " به نظر مي رسد ايران  مانند هميشه علاقه مند به تبديل شدن به يک  قدرت منطقه اي بر اساس شرايط خاص خود است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار