مجلس سنای افغانستان امروز در واکنش به عدم معرفی کابینه جدید از سوی رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور اعلام کرد: در صورت عدم توانایی برای تشکیل کابینه، رهبران دولت وحدت ملی استعفا بدهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اعضای مجلس سنای افغانستان در نشستی علنی امروز خود در واکنش به عدم معرفی کابینه جدید از سوی "اشرف غنی" و"عبدالله عبدالله" اعلام کرد: در صورتی که رهبران، توان معرفی اعضای کابینه را ندارد، استعفا دهند.
 
مجلس سنای افغانستان مشکلات روز افزون و افزایش ناامنی‎های این کشور را در عدم معرفی کابینه جدید دولت وحدت ملی می‏‎دانند.
 
"محمدعلم ایزدیار"، معاون مجلس سنای افغانستان ضمن انتقاد از تعیین معاونین وزارتخانه‌ها به عنوان سرپرست، گفت: عدم معرفی کابینه سبب شده است که فاصله بین مردم و دولت نیز افزایش یابد.
 
"داود اساس"، عضو دیگر این مجلس خطاب به رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان گفت: اگر رهبران دولت در معرفی اعضای کابینه ناتوان هستند، شرافتمندانه استعفا دهند.
 
شمار دیگری از اعضای مجلس سنای افغانستان نیز بر این نظرند، اگر رهبران دولت نمی‎توانند اعضای کابینه را معرفی کنند، استعفا دهند.
 
از شکل‎گیری دولت وحدت ملی افغانستان 3 ماه می‎گذرد اما تا کنون از کابینه جدید خبری نیست، رئیس جمهور این کشور در روزهای نخست اعلام کرده بود، که در مدت 45 روز اعضای کابینه را معرفی می‎کند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.