قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش هدر رفت آب به 16درصد/ تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده آب یارانه دریافت می کنند

محمودی گفت: با توجه به تجهیزات جدید کاهش تلفات و افزایش امکانات کنترل و تجهیز تا 10 سال آینده می‌توانیم هدر رفت آب را به نرم جهانی که حدود 16 درصد است، برسیم.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا وزارت نیرو به دنبال  اعطای یارانه به تجهیزات کاهش دهنده مصرف آب است، گفت: در سال‌های گذشته از منابع عمومی دولت نصب شیرهای استاندارد و کم‌مصرف برای  مشترکین پر مصرف در دستور کار قرار گرفت و آثار بسیار خوبی در زمینه کاهش مصرف داشته است.

وی افزود: بارهزینه ای و نگهداری این محصولات کاهنده سنگین بود بنابراین دولت تصمیم گرفت تا یارانه را در اختیار سر منشا این امر یعنی تولید کنندگان قرار دهد. هم‌اکنون نیز این سیاست کمک کرده است قیمت شیرهای فشاری و فتوسل تولید داخل به یک سوم کاهش یابد.

وی ادامه داد: از این طریق بخش خانگی می تواند به‌صورت مستقل نسبت به نصب این تجهیزات در منازل خود با قیمت مناسب اقدام کند.

قائم مقام وزیر نیرو درباره هدر رفت آب نیز گفت:هم‌اکنون هدررفت آب در شبکه حدود 22 درصد است که حدود 10 درصد در طول چند سال اخیر کاهش یافته است.

محمودی گفت: با توجه به تجهیزات جدید کاهش تلفات و افزایش امکانات کنترل و تجهیز تا 10 سال آینده می‌توانیم به نرم جهانی که حدود 16 درصد است، برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، هدر ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار