صفار هرندی در مراسم رونمایی از مستند مصاحبه محور "روزهای خرداد"

همواره باید منتظر فتنه بعدی باشیم/ رهبری قبل از انتخابات جواب اوباما را داد/ دو گناه بزرگ اصحاب فتنه

وزیر ارشاد دولت نهم گفت: در مورد کسانی که در فتنه حضور داشتند سه فرض قابل تصور است؛ کسانی که به خطا رفتند، کسانی که ورود به فتنه را به مثابه یک تکنیک و کسانی که فتنه را استراتژیک می‌دیدند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد حسین صفار هرندی" وزیر ارشاد دولت نهم عصر امروز در مراسم رونمایی از مستند مصاحبه محور "روزهای خرداد" که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به کسانی که در فتنه حضور داشتند، اظهار داشت: به طور کل در رابطه با کسانی که در فتنه حضور داشتند بنده سه فرض را قابل تصور می‌دانم.

وی ادامه داد: اولین موضوع به کسانی برمی‌گردد که به خطا در این اتفاقات وارد شدند و در بخشی از تاریخ 8 ماه چنین چیزی قابل تصور است. خطایی که قابل جبران بود. بعد از 29 خرداد یک عده قبل از آن اعتراض کردند که ممکن بود در محیط ازدحام اقدامی ناخواسته از آنها سرزده باشد. البته طبیعی است که افراد در جمع واکنشی خارج از عقلانیت از خود نشان دهند.  
 
صفار هرندی اظهار داشت: بنده متصور هستم که برخی به خطا و از روی اشتباه درگیر فتنه شدند. عامه مردم که به این عرصه وارد شدند خیال می‌کردند حقشان ضایع شده است اما زمانی که صحبت‌های مقام معظم رهبری را شنیدند که حق گشودنی است و این حرکت را خلاف شرع می‌دانند 90 درصد آنها دیگر به این میدان وارد نشدند این‌ها همان کسانی بودند که ورودشان از روی خطا بود.
 
وزیر ارشاد دولت نهم با اشاره به ورود به فتنه به مثابه تاکتیک تصریح کرد: کسانی بودند که نه از روی خطا بلکه با علم و آگاهی از اینکه انتخابات تلقب نیست وارد عرصه شدند کسانی که علم به تقلب داشتند البته بگذریم که در فتنه بودند اما بعد از آن اظهار داشتند فتنه خط قرمز ماست. کسانی با علم به اینکه تقلب صورت نگرفته اما تصورشان این بود که متصور کردن تقلب چیزی را که می‌خواهند و حقشان نیست را می‌توانند به ثمر بنشانند اما در ادامه راه متوجه شدند که این ماجرا ثمره‌ای برای آنها ندارد و از فتنه جدا شدند.  
 
وی افزود: دلیل اینکه فتنه کاهنده بود این است که عده‌ای عقلانی به صحنه نگاه می‌کردند چون نگاهشان تاکتیکی بود، بنابراین از آن کنار کشیدند.  

صفار هرندی با اشاره به فتنه به مثابه استراتژی اظهار داشت: فتنه به مثابه استراتژی یعنی برنامه مدون طراحی شده که دارای اجزای مشخصی است و شخص نباید از آن کوتاه بیاید و این خط را آنقدر دنبال باید کرد تا مقصود اصلی حاصل شود زیرا استراتژی است و استراتژی را به راحتی نمی‌توان عوض کرد.
 
وی تصریح کرد: ما معتقدیم سران فتنه آنهایی هستند که فتنه را به مثابه استراتژی نگاه می‌کردند. البته آنهایی که در رأس فتنه بودند در بیرون از کشور هستند که تعبیر مقام معظم رهبری هم در رابطه با آنها بود. این‌ بازی خورده‌های فتنه کسانی هستند که خارج از کشورمان در راه مقابله با نظام بودند. این همان استراتژی است. ممکن است تظاهر کنند که روش خود را تغییر داده‌اند اما خود را لو می‌دهند.
 
صفار هرندی تصریح کرد: اوباما چند روز قبل از انتخابات سال 88 به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید: می‌خواهیم فصل تازه‌ای برای مسائل جهان را شروع کنیم و در رفتار پیشین تجدیدنظری داشته باشیم که مقام معظم رهبری قبل از انتخابات جواب او را داد.  
 
وزیر ارشاد دولت نهم اظهار داشت: وقتی محیط اجتماعی کشورمان دستخوش تلاطم فتنه شد و به نظر می‌رسید شرایط برای اوباما مهیا شود، برای اوبامایی که دست دراز کرده بود برای اصلاح روابط، دیگر آن سخن قبلی را فراموش کرد.  
 
وی تصریح کرد: اوباما جبهه معارضینی را به خود گرفت که به گفته او رزمنده‌های راه آزادی را حمایت می‌کرد و به طور تمام قد وارد میدان شد. حتی مبلغ 70 میلیون دلار را برای جریان اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازی در ایران اختصاص داد.  
 
وی اظهار داشت: گمان بنده این است که هیچ ننگی بالاتر از این نیست که چند ماه بعد از فتنه، کنگره آمریکا از اوباما می‌خواهد که گزارش 70 میلیون دلاری را به آنها بدهد، برای آن جریانی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود.  
 
وی ادامه داد: بنابر این این موضوع برای ایالات متحده به مثابه استراتژی است و هیچ وقت تمامی ندارد و همواره باید منتظر فتنه بعدی بود و امروز ما مقابل فتنه تحریم قرار داریم. تحریم قطعه‌ای از پازل فتنه و جریان سلطه‌گر برای انقلاب اسلامی است. روزی داد کشورهای کوچک از دست کشورهای ظالم بلند بود و معترض بودند که زیر بار تحمیل شما نمی‌رویم. شاید در یک مقطعی هم برای خودمان این‌گونه بود اما امروز داستان ما با غرب از این موضوع گذشته است.
 
وزیر ارشاد دولت نهم تصریح کرد: امروز ایران و آمریکا دو قدرت بزرگ هستند که باهم دست و پنجه نرم می‌کنند. آمریکا اعلام کرده بود سوریه باید حکومتش ساقط شود از آن زمان 4 سال می‌گذرد و سوریه از آن روز تا به حال قوی‌تر شده است.  
 
صفار هرندی افزود: زمانی که آمریکا آن حمله هیجان انگیز را در عراق انجام داد که به ما درس بدهد و گفت که ما شرق و غرب ایران را محاصره کردیم اما بعد از آن شنیده شد که می‌‌گفتند این کار غلط چه بود چرا صدام را برداشتیم و ایران را در منطقه مسلط کردیم.
 
وی ادامه داد : به تازگی هم به این موضوع اشاره شده است که آمریکا بیان داشته ما بحثمان با ایران هسته‌ای نیست بلکه در حوزه نفوذ است که ایران دارد نفوذ می‌کند. اگر این‌طور است دو گناه بزرگ متوجه اصحاب فتنه است.

صفار هرندی تصریح کرد: برخی اصحاب فتنه در جاهایی فتنه را سرکوب می‌کنند اما دنبال فرصتی برای درست کردن همان فتنه هستند و فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا صحبت این سران است. وقتی ایران پنجه در قدرت بزرگ جهانی انداخت آنها با آمریکا نقشه کشیدند تا چهره نظام را متوقف کنند. این بزرگترین خیانت آنهاست.  
 
وی ادامه داد: یک مدیر بحران وقتی در مورد موضوع بحران فکر می‌کند فکرش به جای دیگر نیست. در سالهای اخیر وقتی آمریکا چشم باز کرد نمی‌دانست کجا نقطه بحران را در نظر بگیرد. چه کسی این سرگیجه را برای آنها فراهم کرد. امروز همه قبول دارند که نام ایران در تاریخ خواهد ماند و خیانت این فتنه‌گرها این بود که هنگامی که آمریکا سرگیجه گرفت که کدام اتاق بحران را فراهم کند. این‌ها فرصت را برای او فراهم کردند و گفتند حضرت سلطان این نقطه بحران برای تو تهران است. البته ناکام ماندند.  
 
وزیر ارشاد دولت نهم در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا می‌داند که داستان قدرتش در حال پایان یافتن است و اظهارات بر این است که ایالات متحده از نقطه اقتصادی تنزل پیدا کرده و این موضوع خیلی هم دور نیست. حتی ممکن است اوباما اعلام کند که ما رتبه دوم اقتصاد در جهان شدیم.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار