مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش اعتیاد زنان باید پیشگیری قبل از مبارزه مد نظر مسئولان قرار گیرد بنابراین سلسله برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد زنان در آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، ، شهلا تاج‌فر ظهر امروز در کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه زن و خانواده اظهار داشت: باتوجه به این که نرخ رشد اعتیاد در زنان بیشتر از مردان است باید برای جلوگیری اقدامات موثر و قدم‌های بزرگی برداشت.

وی گفت: 50 درصد مرخصیان زندانی زن از مجرمان مواد مخدر بوده‌اند که اداره کل زندان‌ها نیز در این راه برای حمایت از آنان اقدامات موثری انجام داده است تا زنان دوباره به راه اعتیاد بازنگردند.

تاج‌فر افزود: 70 درصد زنان معتاد به اجبار و به وسیله همسران خود برای همدردی با آنان به مواد مخدر آلوده شده‌اند که برخی از برچسب‌های اجتماعی سبب شده تا نتوانند برای درمان به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

تاج‌فر اظهار داشت: خانواده از تاثیرگذارترین نهادهایی است که علاوه بر خود جامعه را نیز در خور آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد به همین خاطر باید نخست پیشگیری را پیشه راه خود قرار داد و سپس برای جلوگیری از نفوذ دشمنان مبارزه را در پیش گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده آذربایجان‌غربی گفت: بر همین اساس با همکاری نهادها و دستگاه‌های مربوطه توانسته‌ایم با توزیع بروشور و کتاب در بین مردم, نصب بنر در محل آسیب خیز و اجرای برنامه‌های اعتیاد در رادیو تلویزیون و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به واسطه بهزیستی قدم‌هایی برداریم.

انتهای پیام/م


برچسب ها: ارومیه ، آسیب ، اعتیاد ، زنان ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.