دبیر اتاق تعاون استان اصفهان تاکید کرد: در بودجه ۹۴ تمهیداتی جهت تقویت بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل ازاتاق تعاون ایران ، محمد طاهری دبیر اتاق تعاون استان اصفهان در نشست کمیسیون تخصصی کشاورزی و دامپروری این اتاق با عباس مقتدایی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مشکلات مهم تعاونی ها، می توان به عدم حمایت مالی، عدم اجرای بسیاری از قوانین بالادستی و توجه نداشتن  به بخش کشاورزی و دامداری و توان پائین بانک توسعه تعاون در ارائه تسهیلات ، اشاره کرد. و با توجه به هدف تشکیل بانک توسعه تعاون لازم است در بودجه 94 تمهیداتی جهت تقویت بانک مذکور منظور و اعتبار لازم تخصیص داده شود.

وی افزود: یکی از مشکلات تعاونی ها نقدینگی است و در این رابطه بانک توسعه تعاون قادر نیست وظیفه اش را به نحو مطلوب انجام دهد و سبب نارضایتی تعاونی ها از عملکرد این بانک شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: یک ظرفیت و توانمندی هایی  وجود دارد و هر گروهی اصرار و پیگیری بیشتر داشته باشد، استفاده و بهره برداری می کند. مقتدایی بیان داشت: نمایندگان دقت دارند موضوعاتی که مبتلا به افراد و مجامع زیادتری هست، پیگیر باشند و ما آماده ایم پیگیری های منطقی شما را در جایگاه خود مطرح کنیم و با همین ابزار صدای دامداران را به سمع و نظر رئیس جمهور رساندیم و  همه مشکلات در ریاست جمهوری دنبال می شود و در این خصوص با وزیر جهاد کشاورزی نیز جلسه ای داشتیم    و   در نتیجه  : قیمت شیر آزاد  اعلام شد.

این مقام مسئول گفت: پیشنهاد می کنم برای هر کدام از درخواست و مشکلات متنی تهیه  کنید، بنده آماده ام و پیگیری آن را از طریق ریاست جمهوری یا کمیسیون اقتصادی مجلس انجام می دهم.
وی اعلام  کرد: بحث تعاون خیلی مهم است و علت ضعیف بودن آن عدم درک بسیاری از متولیان از تعاون است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در ادامه افزود:طی جلسات متعددی که    با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  و پیرو آن با تعدادی از نمایندگان وزرای مختلف    داشتیم   نتایج خوبی   حاصل شد.   
 
وی اظهار داشت: پیشنهاد می کنم شما به عنوان کمیسیون تخصصی کشاورزی و دامپروری موضوعات را کارشناسی و به ما اعلام کنید با کدام مسئول باید مکاتبه کنیم، مطمئن باشید پیگیری  و در مجلس خوانده می شود و نامه هیئت رئیسه روی آن قرار می گیرد  و باید ظرف ده روز جواب داده شود. از این ظرفیت استفاده کنید دفتر ما و کارشناسان ما در اختیار شماست هر وقت دعوت کنید شرکت می کنند.

در ادامه این نشست، اعضاء نظرات خود را بیان داشتند و به مواردی از جمله تولیدی ها الان با ظرفیت پایین کار می کنند و تعاونی ها در حاشیه قرار می گیرند، تعاونی های کشاورزی معاف از مالیات اعلام شده اند ولی ادارات امور مالیاتی به انحاء مختلف از تعاونی های کشاورزی مالیات می گیرند، فرآیندها در گرفتن تسهیلات بسیار طولانی و طول زمان بازپرداخت محدود است، اشاره کردند.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست، می توان به تناسب نداشتن سود تسهیلات با سود کشاورزی و باغداری، عدم حمایت مالی جدی دولت از کشاورزان، و اینکه  سیاست عرضه در جهت تقویت کشاورزان و باغداران نیست، نوسانات قیمت محصولات کشاورزی و دامداری باعث خسارات فراوان کشاورزان و دامداران شده است و مقررات تنظیم بازار، تحت حمایت از مصرف کننده باعث خسارت کشاورزان و دامداران شده است، اشاره کرد.

در این نشست صفی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اظهار داشت: در حوزه دامپروری و کشاورزی رویکرد خوب بوده است. در بخش کشاورزی کلیه فعالیت ها معافیت مالیاتی دارند. البته قوانین دارای ابهامات و نیاز به اصلاح دارد. در جامعه ما باید غذا با مناسب ترین قیمت در اختیار جامعه قرار گیرد. ما معتقدیم مسئولین باید توجه داشته باشند که بخش کشاورزی در حمایت، اولویت اول است.

در پایان این نشست مقرر شد؛ اعضاء کمیسیون از کارشناسان دفتر مقتدایی دعوت کنند و مسائل و مشکلات و پیشنهادات و مطالبات خود را به صورت کارشناسی شده به مسئولین ارسال کنند و هم چنین مشکلات صادرات احصاء شده و در کمیسیون مطرح و پس از بررسی کارشناسی به صورت مکتوب جهت پیگیری به مقتدایی تحویل شود.

علاوه بر این دبیر اتاق تعاون مصوبه برنامه پنجم توسعه در خصوص تقویت و افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را به صورت نامه همراه با مستندات مکتوب کرده و جهت پیگیری تحویل مقتدایی کند.

برچسب ها: بانک ، توسعه ، تعاون ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار