یک روان‌شناس گفت:داشتن روحیه‌ی شاد باعث لذت بخش‌تر شدن زندگی روزمره می‌شود.

 ربابه تبریزی روان‌شناس، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: افرادی که روحیه ی قوی‌ای دارند با مسائل مختلف راحت‌تر کنار می‌آیند و در کارهای خود موفق‌ترند.
 
وی بیان کرد: اگر فرد افسردگی و یا اضطرابی داشته باشد که او را از کار و زندگی‌ خود دور کند و یا اینکه پرخاشگر است باید حتما با دارو و یا روان درمانی درمان شود.
 
 وی در ادامه افزود: اگر فرد این مشکلات و درگیری‌ها را در زندگی خود نداشته باشد و وضعیت و روحیه‌ نرمالی داشته باشد، مرحله‌ی اول باید در زندگی خود هدفمند باشد.
 
تبریزی با اشاره به اینکه فردی که روحیه‌ی نرمال و مناسبی دارد و هدفمند است گفت: هدف‌هایی نظیر ادامه تحصیل، داشتن شغل مناسب و تلاش برای تشکیل خانواده از جمله اهداف بلند مدت است.
 
 وی در ادامه با اهداف کوتاه مدت گفت: اهداف کوتاه‌ مدت، فعالیت‌ها و تلاش‌های محدود‌تری نظیر رفتن به کلاس‌های مختلف، ورزش کردن و ... است که می‌توانند افراد را به رشد و کمال برساند.
 
این روان‌شناس اظهار داشت: فرد در کنار رشد و کمالی که در پی آن است باید روابطی با خانواده، اقوام و دوستان داشته باشد، و اگر هم مشکل و تضادی با نزدیکان داشته باشد می‌تواند با مشاوره با دیگران نیز از روش‌های دیگر حالت‌های ارتباطی را بیاموزد.
 
 وی تصریح کرد: افراد باید در کنار مشغله های شغلی و تحصیلی قسمتی از مان خود را در زمینه‌های تفریحی و اوقات فراغت اختصاص دهند تا بتوانند روحیه‌ی خود را تقویت کنند.
 
 تبریزی خاطر نشان کرد: در این صورت است که افراد می‌فهمند برای چه زنده هستند و در نتیجه معنای زندگی را می‌دانند و برای آن تلاش می‌‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روحیه ، لذت بخش ، شاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار