رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: هدف ما از برگزاری همایش ایمنی به صفر رساندن آمار مرگ و میر در گاز گرفتگی با منواکسیدکربن است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سعید شریف زاده در نشست خبری که در حاشیه همایش ایمنی آتش‌نشانی و منو اکسید کربن برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهارکرد: مسمومیت با گاز منو اکسید کربن همه ساله آمارهایی را نشان داده که این نوع مسمومیت در حال افزایش است و این امر به دلیل این است که ایمنی متولی خاصی ندارد و هر کدام از دستگاه‌های مربوطه‌، اقدامات، تجزیه و تحلیل خودشان را دارند.

وی ادامه داد: در سال 92، 828 نفر در کل کشور به دلیل استنشاق گاز منو اکسید کربن دچار مسمومیت و در نهایت مرگ آنها شده است که به دلیل بالا بودن این آمار در یک اقدام سازمان آتش نشانی تهران این همایش ملی را برگزار کرد.

شریف زاده عنوان کرد: ما از تمامی سازمان‌های آتش‌نشانی استانها و شهرهای کوچک و بزرگ دعوت کردیم گرد هم بیاییم و موضوعات مختلف مسمومیت با گاز منو اکسید کربن را بررسی کنیم که به همین منظور فردا کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد .

رئیس سازمان آتش نشانی گفت: امروز حداقل نقطه نظرات را در سطح کشور یکسان خواهیم کرد تا بتوانیم، مردم را با خود همراه کنیم زیرا اگر مردم نخواهند، ایمنی حاصل نخواهد شد و سازمان آتش نشانی با همیاری و کمک خود مردم می تواند شهر را ایمن کند.

وی همچنین با بیان اینکه دومین همایش ایمنی برای خرداد ماه سال 94 برنامه‌ریزی شده است، افزود: خروجی این همایش ها بسیار مهم است زیرا با شرکت‌کنندگان هم‌پیمان‌می‌شویم تا گامی با فرهنگ سازی و ایمنی به جلو برداریم که در همین راستا کلیپ و انیمیشن‌ها در سطح استانها توسط رسانه‌های تصویری پخش خواهیم کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: مقرر شده خروجی نخستین همایش ایمنی به صورت مجله چاپ و در اختیار شهروندان و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، زیرا هدف ما به صفر رساندن آمار مرگ و میر با گاز CO2 است.

وی همچنین در خصوص آموزش ایمنی به دانش آموزان‌ و سرایدارهای مجتمع‌های مسکونی و اداری، افزود: سازمان آتش نشانی در دو بخش کودکان را به عنوان سفیر ایمنی وسرایداران مجتمع مسکونی را به عنوان ایمن یار در حال آموزش دادن است تا هم فرهنگ‌سازی صورت بپذیرد و هم ضریب ایمنی در مکانهای یاد شده بالا رود و همچنین یکی از سیاستهای آتش نشانی گرایش به سمت آموزش آتش‌نشانان داوطلب مرد عنوان کرد و افزود: در صدد هستیم در صورت تثبیت مزایای اجتماعی برای آتش‌نشانان داوطلب در نظر بگیریم و از شهروندان درخواست کرد در صورتی که احتیاج به بازدید ایمنی از منزلشان باشد با سامانه 125 تماس بگیرند تا کارشناسان آتش‌نشانی برای بازرسی ایمنی اعزام شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین در خصوص ایمنی بازار تهران گفت: کار‌گروه خاصی در منطقه 12 تشکیل شده است که آتش‌نشانی تهران هم عضو این کار گروه است و در این کار گروه در خصوص ایمن سازی مطالعاتی صورت گرفته است و آموزش ایمنی برای بخش صنوف نیز انجام می‌شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: آتش ، مرگ ، همایش ، آمار ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار