پارلمان یونان روز چهارشنبه در آستانه انتخابات زودهنگام در این کشور منحل شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان یونان روز چهارشنبه در آستانه انتخابات زودهنگام در این کشور منحل شد. 

بر اساس بیانیه‌ای که پارلمان یونان منتشر کرد، انتخابات - همانطور که آنتونیس ساماراس، نخست وزیر این کشور روز دوشنبه اعلام کرده بود- در تاریخ بیست و پنجم ژانویه برگزار خواهد شد، و پارلمان جدید نیز فعالیت خود را از پنجم فوریه آغاز خواهد کرد. 

نخستین کار پارلمان انتخاب جانشینی برای کارلوس پاپولیاس، رئیس جمهور 85 ساله یونان خواهد بود که دوره پنج ساله ریاست جمهوی وی ماه مارس پایان می‌یابد. 

شکست پارلمان در انتخاب رئیس جمهور جدید در سه رای گیری متوالی در این ماه بود که موجب تصمیم گیری برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور شده است. 

نخست وزیر یونان دیروز هشدار داد اگر حزب چپ افراطی سیریزا در انتخابات پیروز شود، ممکن است این کشور که با مشکلات شدید مالی  رو به روست، مجبور به خروج از منطقه یورو شود. این حزب قول داده است به سال ها ریاضت اقتصادی در ازای دریافت کمک های مالی از کمک کنندگان بین المللی پایان دهد. 

ساماراس به رئیس جمهور گفت: این رقابت تعیین خواهد کرد که آیا یونان در اروپا باقی خواهد ماند یا خیر. نگرانی از خروج احتمالی یونان از منطقه یورو موجب بی ثباتی در بازارها، و نگرانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است. 

ارزش شاخص سهام در بازارهای بورس یونان در پی اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در روز دوشنبه، چهار درصد کاهش یافت.

حزب سیریزا که هم اکنون در نظرسنجی‌ها از رای دهندگان پیشتاز است، قول داده است بسیاری از اصلاحاتی را که وام دهندگان بین المللی - موسوم به تروئیکا متشکل از صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا-  بر این کشور تحمیل کرده اند، از طریق کاهش مالیات ها و افزایش کمک های دولتی و ارائه خدمات عمومی متوقف کنند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، نتایج نظرسنجی از رای دهندگان یونانی نشان می دهد حزب سیریزا رقابت تنگاتنگی با حزب دموکراسی جدید دارد. همچنین نتایج نظرسنجی جدید شبکه تلویزیونی اس کی ای آی که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد حزب چپگرای سیریزا از 29 میز پنج درصد حمایت رای دهندگان ، و حزب دموکراسی جدید از بیش از 25 درصد حمایت رای دهندگان برخوردارند. 



انتهای پیام/

برچسب ها: پارلمان ، یونان ، منحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار