دکتر صابری نیا گفت: مرگ‌ و میر ناشی از تصادفات ۵ درصد کاهش داشته است که البته این کاهش به دلیل رعایت قوانین رانندگی و پوشش بهتر اورژانس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور امروز ۱۰ دی در نشست خبری در جمع خبرنگاران به بحث اورژانس پیش بیمارستانی اشاره و گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی ۶ ماهه امسال نسبت به ۶ ماه سال گذشته 4.9 درصد افزایش پیدا کرده به طوریکه تعداد ماموریت از ۱۱ هزار و ۸۶۶ در سال ۹۲ به ۱۲ هزار و ۵۴۰ ماموریت افزایش پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: این افزایش ماموریت به خاطر افزایش پوشش حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل بوده که البته در قبال این افزایش پوشش میزان مرگ و میر حوادث ترافیکی امسال نسبت به سال گذشته تا به حال ۵ درصد کاهش داشته است که البته این کاهش به دلیل رعایت قوانین رانندگی و پوشش بهتر اورژانس است. 

صابری نیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه وزیر بهداشت اعلام کرده که ما اعتبارات لازم را برای خرید آمبولانس داریم اما به دلیل مشکلاتی این آمبولانس‌ها خریداری نشده است، مشکل اصلی کجاست؟ عنوان کرد: باید آمبولانسی خریداری شود که حد استاندارد و در شأن و شخصیت مردم ایران باشد اما باید گفت که تحریم‌ها خرید آمبولانس‌های استاندارد را سخت کرده است و آمبولانس‌های تولید داخل تمام شاخص‌های وزارت بهداشت را ندارند. 

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر ما شرمنده مردم هستیم که نتوانستیم ناوگان‌ آمبولانس‌ها را بهسازی کنیم. 

وی در خصوص آلودگی هوا نیز تاکید کرد: در طی ۱۰ روز دی ماه ۴۰۰ نفر توسط اورژانس تهران خدمت گرفته‌اند که با افزایش ماموریت مواجه بودیم که البته باید توجه داشت ارائه خدمات و ماموریت‌های این 10 روز نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است که از این 10 درصد ۲ درصد مربوط به آلودگی هوا بوده است. 

وی خاطر نشان کرد: حل مشکل آلودگی هوا تنها مربوط به دولت نیست، مردم نیز باید خود همکاری کنند و از آوردن ماشین‌های شخصی به خیابان‌ها خودداری کنند. افراد پر خطر هم نباید از منزل با توجه به شرایط افزایش آلودگی هوا خارج شوند و تنها در صورت لزوم برای خارج شدن از منزل حتما از ماسک استفاده کنند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.