رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور با اشاره به مشکلات این سازمان گفت: مسئله تامین اعتبار مهمترین و عمده‌ترین مشکل سازمان مدیریت بحران کشور است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کل کشور در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران کل مدیریت بحران استانهای سراسر کشور که امروز (چهارشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: هر از چند گاهی نشست و هم اندیشی برای افزایش هم‌افزایی و همفکری بهتر و نزدیک کردن دیدگاه‌ها با هدف آمادگی به هنگام بحران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور  در ادامه افزود: در این نشست مسائل، مشکلات و نقطه‌ نظرات مدیران کل بحران استانهای کشور مطرح و همچنین سیاست‌ها و مباحث کاری هر یک از این مدیران پیگیری و دنبال شد.

وی در خصوص مهمترین مشکلی که در این نشست مطرح شد، بیان داشت: عمده‌ترین مسئله و مشکلی که مدیریت بحران با آن مواجه است مشکل تامین اعتبار است که در این نشست اعتبار خوبی پیش‌بینی شد که البته روند کار پیچیده و طولانی است.

نجار همچنین ادامه داد: در نشستی با نمایندگان دولت و مجلس راهکارهای بهتری برای فراهم شدن شرایط بهتر اعتبارات مد نظر گرفته شده است.

رئیس مدیریت بحران کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم هماهنگی به هنگام بروز بحران و آتش‌سوزی جنگل های گلستان، تصریح کرد: به طور کلی سازمان جنگل‌ها و مراتع متولی جنگل‌ها و مراتع هستند و باید برای حفظ جنگلها و مراتع وارد عمل شود که در این میان این سازمان 2هزار نیرو با ساز و کار مشخص برای رسیدن به این امر اختصاص داده است همچنین محیط زیست نیز در محدوده کاری خود محیط‌بانانی دارد که این افراد هم باید پایش و هم پیگیری داشته باشد تا در زمان حادثه بر اساس وظیفه خود وارد عمل شده و کمک کنند.البته ستاد مدیریت بحران نیز در حوادث وسیع حضور یافته و با پیگیریهای بهتر کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال شاهد آتش‌سوزی جنگلهای البرز و زاگرس بودیم که به هنگام این حادثه شورای عالی به ریاست وزیر کشور تشکیل جلسه داد.

نجار در ادامه یادآور شد: در زمان آتش‌سوزی‌های اینچنینی از امکانات نیروهای مسلح از پایش و اطفاء حریق نیز استفاده شود به همین منظور تیپ‌های نیروهای مسلح هم در جنگل‌های البرز و هم زاگرس مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور بحث مستندسازی را از دیگر موارد مطرح شده در نشست هم اندیشی مدیران بحران کل کشور  خبر داد و افزود: با توجه به اینکه به هنگام بروز هر حادثه در کشور تجربیات ارزشمندی کسب می‌شود لذا با تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت راهکارهای موثری را در موارد بعدی بحران می‌توانیم مورد استفاده قرار دهیم که مستند سازی از این راهکارها و تجربیات می‌تواند باعث افزایش تجربیات و کاهش خسارات و تلفات در حوادث بعدی باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث بحران پیچیدگی خاص خود را دارد یادآور شد: در بحران باید به دو موضوع باور بحران و نگاه فرابخشی به آن توجه شود، چرا که ممکن است هر لحظه حادثه‌ای در هر جای کشور داشته باشیم به عنوان مثال دیروز روز پرخطری برای کشور بود چرا که چندین زلزله بالای 3.5 ریشتری در کشور اتفاق افتاد بنابراین آمادگی و باور در این خصوص لازم است.

نجار افزود: از این رو آمادگی، باور و آموزش روز به روز در کشور تا رسیدن به وضعیت مطلوب بیشتر می‌شود.

وی در خصوص زلزله دیروز که در جنوب بوشهر اتفاق افتاد، تصریح کرد: اکثر این زلزله‌ها 2.5 ریشتر بوده است ولی یکی از آنها 5.5 ریشتر بود که خوشبختانه هیچکدام از این زلزله‌ها خسارت جانی نداشتند و فقط به تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب‌رسیده است که این موضوع توسط همکاران برای بررسی و برآورد می‌شود.

وی در پایان در خصوص تشکیل ستاد بحران جنوب تهران که پیش از این توسط وزیر کشور مطرح شده بود، گفت: در حال بررسی و انتخاب زمین مورد نظر برای تشکیل ستاد بحران آن منطقه هستیم البته تا کنون 8 زمین را برای جانمایی آن مورد بررسی قرار دادیم و آخرین نقطه در نظر گرفته شده شهر آفتاب در نزدیکی حرم مطهر امام خمینی است تا با انجام هماهنگی‌های لازم ساخت این مجموعه در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ، اعتبار ، خسارات ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار