کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد خشونت ها در عراق در سال میلادی کنونی زندگی شمار زیادی از غیرنظامیان را تحت شعاع قرار داده است و بر اثر آن هزاران غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از دو میلیون نفر بی خانمان شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک مقام کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه‌شنبه اعلام کرد خشونت‌ها در عراق در سال میلادی کنونی زندگی شمار زیادی از غیرنظامیان را تحت شعاع قرار داده است و بر اثر آن هزاران غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از 2 میلیون نفر بی خانمان شده اند.

"پاتریک یوسف" رئیس هیئت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در عراق اعلام کرد ادامه خشونت ها در عراق که مغایر با قوانین بشردوستانه بین المللی است و همچنان شمار زیادی از غیرنظامیان قربانی آن می شوند موجب نگرانی شدید این کمیته شده است. 

وی سال 2014 را " سالی هولناک " برای آوارگان عراقی توصیف و اعلام کرد شرایط زندگی در این کشور به ویژه برای زنان ، کودکان و افراد سالخورده به شدت دشوار شده است و بسیاری از آنها بارها مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند. 

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ماه ژانویه اقدام به توزیع مواد غذایی و دیگر اقلام همچون پتو و بخاری در میان افراد بی خانمان کرده و از آغاز فصل زمستان ، بسته های حاوی مواد غذایی ، پوشاک و حتی کمک های مالی را در اختیار این افراد قرار داده است. 

مراکز درمانی در مناطق خشونت زده عراق هدف حملات مختلف قرار گرفته‌اند و تعدادی از آن‌ها دارو و تجهیزات کافی را برای درمان مجروحان در اختیار ندارند. 


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار