معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران گفت: ستاد صيانت از حقوق شهروندي استان رعايت حجاب و عفاف در دستگاه ها را در كنار ساير موارد رعايت حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع ،به شدت مورد رصد قرار مي دهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي و عفاف و حجاب با حضورعلي ملا زاده،جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور،به رياست سيد شهاب الدين چاوشي معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران و با حضور اعضاي ستاد و مديران كل ادارات استان و فرمانداران برگزار شد.

سيد شهاب الدين چاوشي معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران در اين جلسه با تاكيد بر نتايج تاثيرگذار جلسات ستاد صيانت از حقوق شهروندي گفت:‌ ستاد صيانت جايگاه مهمي دارد و حضور مديران ادارات و دستگاه هاي اجرايي در جلسات آن آشنايي با عملكردها در اين بخش را به دنبال دارد.

وي افزود:‌همه مكلف هستيم براساس قانون اساسي به حقوق مردم احترام گذاشته و دستگاه هاي اجرايي وظيفه  اجراي رعايت حقوق مردم را به عهده دارند.اقدامات دستگاه هاي استان هر دو ماه يكبار مورد بررسي قرار گرفته و تذكرات لازم داده مي شود.

به گفته چاوشي همه دستگاه ها بسيج شده اند تا قانون حقوق شهروندي را اجرا كنند.

معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران در ادامه با اشاره به اهميت توجه به عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه هاي اجرايي گفت:‌ برخي از خانم هايي كه در سازمان هاي اداري جذب شده اند در گزينش ها افرادي محجبه و اغلب با پوشش چادر معرفي شده اند اما بعد از مدتي مانتويي مي شوند در حاليكه اغلب اين افراد كه با اولويت هايي،به عنوان نيروهايي متعهد استخدام شده اند ملزم به رعايت عفاف و حجاب آنگونه كه در گزينش ها پذيرفته شده اند هستند.

وي افزود:‌لازم است مديران دستگاه ها اين موضوع را رصد كنند.صدور بخشنامه لازم نيست اما مديران با عطوفت و احترام تذكرات لازم دهند زيرا دستگاه ها الگوي مردم هستند و ستاد صيانت از حقوق شهروندي استان اين موضوع را در كنار ساير موارد رعايت حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع ،به شدت مورد بررسي قرار مي دهد.

در ادامه جلسه، مديران هر يك از ادارات استان گزارشي از عملكرد دستگاه مربوطه در حوزه عفاف و حجاب و صيانت از حقوق شهروندي ارايه دادند.

بررسي اقدامات دستگاه ها در حوزه گسترش عفاف و حجاب از ابعاد آموزشي و نظارتي در اين جلسه مورد تاكيد اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار