کلاشینکف AK-12 با قابلیت و کارایی فوق العاده پس از دو سال آزمایش های متعدد به عنوان سلاحی جدید در ارتش روسیه بکارگیری می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،کلاشینکف مدل  AK-12 روسیه جدیدترین سلاح پیشرفته ای است که توسط ارتش روسیه بکارگیری خواهد شد. این نوع کلاشینکف به لحاظ ارگونومی تفاوت فاحشی با مدل های قبلی داشته و از کارایی بالاتری برخوردار است.

راشاتودی ضمن بررسی ابعاد این سلاح مدرن نوشته است که افزایش احتمال تشانه گیری دقیق تر، قنداق تاشو، بهبود سامانه ی کشویی و مکانیسم تکرار شلیک، مگسک جدید، بهبود کیفیت لوله، نرم تر شدن شلیک، امکان استفاده از فشنگ های گوناگون، امکان استفاده از نارنجک انداز در قسمت تحتانی سلاح، امکان شلیک و تعویض خشاب در صورت بروز جراحت و زخمی شدن سرباز، استفاده از سیستم گازی در شلیک، امکان تغییر طول اسلحه و ارتفاع زنخدان، پوشش سخت لوله، امتداد محور و لوله با قنداق و کاهش ضربه و لگد در زمان رگبار از دیگر ویژگی هایی است که سلاح فوق نسبت به مدل های پیشین از آن برخوردار است.

 

 

کلاشینکف AK-12 بسته به کالیبرهایش می تواند به خشاب 30 ، 60 و یا 90 گلوله ای مجهز شود. این کلاشینکف همچنین قابلیت نصب تجهیزاتی نظیر دوربین پیشرفته جنگی، سامانه های لیزری و نوری و سامانه تنظیم سرعت گلوله را دارد.

ولادمیر ازلوبین طراح این کلاشینکف می باشد. وی این سلاح را در سال 2011 طراحی نمود و در طول دو سال اخیر آزمایش های متعددی مبنی بر قابلیت های این سلاح صورت پذیرفت و پس از دریافت مجوز اکنون در ارتش روسیه به کار گیری می شود.

 


 

مشخصه های اصلی سلاح:

طول سلاح: 940 میلیمتر در حالت باز و 730 میلیمتر در حالت قنداق

طول لوله: 415 میلیمتر

برد مفید: 1000 متر

سرعت اولیه ی گلوله: 900 متر بر ثانیه

حجم خشاب: 30 یا 60 گلوله ای ( خشاب های جعبه ای )، 90 گلوله ای ( خشاب های گرد )

برچسب ها: وبگردی ، اسلحه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.