روسیه اعلام کرده است که گسترش تحریم های آمریکا علیه این کشور احتمالاً همکاری‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و بحران سوریه را با مانع روبرو می‌سازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث روسیه اعلام کرده است که گسترش تحریم های آمریکا علیه این کشور احتمالاً همکاری‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و بحران سوریه را با مانع روبرو می‌سازد.

همچنین وزارتخارجه روسیه سه‎شنبه تحریم های جدیدی را که واشنگتن علیه این کشور در ارتباط با پرونده مگنیتسکی تصویب کرده است محکوم کرد و این تصمیم را با انگیزه سیاسی خواند و وعده داد به آن پاسخ دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا روشن است که ممنوعیت ورود چهار تبعه روسیه به خاک آمریکا با ادعاهای مرتبط با پرونده مگنیتسکی ، انگیزه‌های کاملا سیاسی دارد و علت آن نگرانی از سرنوشت عدالت نیست.

وزارتخارجه روسیه اعلام کرد: ما فکر می کنیم کسی در آنجا وجود دارد که بسیار علاقه مند است که بیش از این ساختار روابط دوجانبه بین روسیه و آمریکا را متزلزل کند و همیشه بهانه های جدیدی برای این کار پیدا می کند.

این منبع هشدار داد: آمریکا لجوجانه تلاش می‌کند قوانین خود را بر سراسر جهان گسترش دهد و شروط خود را به همه تحمیل کند اما در مورد روسیه ، هیچ شیوه فشار جواب نخواهد داد.

این بیانیه افزود :ما هرگز چنین گام های غیردوستانه ای را بی پاسخ نخواهیم گذاشت و این بار نیز چنین نخواهیم کرد.

دو سال پس از ابلاغ قانونی موسوم به مگنیتسکی که 18 مقام روس را مجازات می‌کند، ‌وزارتخانه های امور خارجه و خزانه داری آمریکا دوشنبه اعلام کردند اسامی چهار تن دیگر را به فهرست افراد متهمی افزوده اند که بر اساس معیارهای این قانون آمریکا،‌ در این توطئه دخیل بوده‌اند.

ماجرای این وکیل روس که شانزدهم نوامبر 2009 بر اثر سهل انگاری پس از یک سال بازداشت موقت در یکی از زندان های مسکو جان خود را از دست داد از زمان ابلاغ قانون موسوم به مگنیتسکی در دسامبر 2012 به بحران بین مسکو و واشنگتن منجر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار