معاون وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر ضرورت توسعه دولت الکترونيک در عرصه شهرسازي و ساخت مسکن گفت : شهر تهران نبايد توسعه يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيد محمدپژمان در نشستي خبري افزود: بانک اطلاعاتي سامانه جامع اراضي را ساماندهي کرديم و همه استان ها به اين سامانه متصل هستند تا همه فرآيندهاي کاري را در بستر فناوري اطلاعات  انجام دهيم.

مديرعامل سازمان زمين و مسکن با اشاره به اينکه تا چند ماه آينده نسل برنامه ريزي 100درصدالکترونيکي مستقر مي شود ، افزود : اين سامانه همه آمارهاي مورد نياز را توليد مي کند.

پژمان با اشاره به تعيين نياز کلانشهرها در طرح جامع مسکن هم اعلام کرد : 85 شهر بالاي صد هزار نفر جمعيت در کشور داريم که در طرح جامع مسکن توجه ويژه شده است و زمين هايي که استعداد تامين مسکن به هر شهري را دارد ، مشخص مي شود.

وي با اشاره به اينکه عمده تراکم تقاضا در کلانشهرهاست، گفت : 40 درصد جمعيت شهري کشور در هشت کلانشهر سکونت دارند و شهر تهران نبايد توسعه پيدا کند.

پژمان افزود: توسعه شهرها، توسعه شهرهاي جديد و ايجاد شهرهاي جديد در دست بررسي است.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه براي حفاظت از اراضي تاکنون روش موفقي نداشتيم و همواره با تصرف اراضي روبرو هستيم ، گفت : موافقت کرديم تا گارد حفاظت از اراضي داشته باشيم.  

انتهای پیام/


برچسب ها: راه ، مسکن ، شهرسازی ، شهر ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار