رسانه های صهیونیستی از نزدیکی گسترده میان دو آل سعود و رژیم صهیونیستی جهت ضربه زدن به سوریه و ایران خبر داده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هر روز که می‌گذرد رسوایی های روابط پنهان و آشکار مقامات رژیم صهیونیستی و کاخ نشین های رژیم آل سعود و همبستگی و هماهنگی میان آنان پر رنگ تر و واضح تر می گردد؛ در همین راستا رسانه های اسرائیلی از وجود نزدیکی جدی و حقیقی میان دو طرف جهت ضربه زدن به سوریه و ایران به صورت برابر خبر داده اند.

"اودی دیکل" پژوهشگر صهیونیست مرکز پژوهشی یکی از دانشگاه های تل‎آویو با انتشار گزارشی در روزنامه صهیونیستی هآرتص تحت عنوان "دشمن دشمن من، دوست من است" اطلاعات جدیدی را فاش ساخته است که از همبستگی و نزدیکی جدی و حقیقی میان مقامات رژیم صهیونیستی و سران آل سعود با اتخاذ موضعی خصمانه علیه سوریه و جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.

این پژوهشگر صهیونیستی  اشاره کرده است که مقامات صهیونیستی و آل سعود به شدت از تغییر سیاست آمریکا در منطقه نگرانند که این موضوع پس از خودداری آمریکا از حمله نظامی به سوریه و نرمش آن در مذاکرات هسته ای با ایران به وضوح نمایان شده است.

همچنین یوسی مان، متخصص مسائل کشورهای حاشیه خلیج فارس و بازار نفت در منطقه خاورمیانه در دانشگاه صهیونیستی "بار ایلان"  از روابط عمیق میان مقامات آل سعود و رژیم صهیونیستی در خلال تجاوز نظامی اخیر اسرائیل به نوار غزه پرده برداشته و محورهای این روابط را در پوشش رسانه ای این جنگ توسط آل سعود و اظهارات حمایتگرانه مقامات این رژیم از اسرائیل دانسته است.

در راستای پرده برداری از روابط پنهان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی روزنامه ها سخنان جان کری وزیر خارجه آمریکا خطاب به مقامات اسرائیل مبنی بر اینکه برخی کشورهای عربی وجود دارند که آماده همکاری و صلح با این رژیم و و ورود به ائتلاف جدید منطقه ای به رهبری اسرائیل هستند، استناد کرده اند.

بر اساس این اظهارات کری گفته است: ما نیز باید در این ائتلاف مشارکت داشته باشیم؛ چراکه دوستان ما برایمان بسیار مهم هستند و روابط ما با اسرائیل و کشورهای عربی در این دنیای  پر از خطر امنیت ما را تامین می سازد.

گفتنی است، ترکی فیصل شاهزاده سعودی تابستان گذشته نامه‌ای را به مناسبت کنفرانس به اصطلاح "صلح اسرائیل" برای مقامات صهیونیستی ارسال کرده بود که در آن بر تمایل شدید کاخ نشین آل سعود بر تحقق امنیت، ثبات و چشم اندازهای دشمن صهیونیستی از طریق انحلال دو دولت که می تواند خواسته های هردو طرف فلسطینی و اسرائیلی را محقق سازد تاکید نموده بود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۰ دی ۱۳۹۳
عربستان نطفه اسرائیل است
آخرین اخبار