نخست وزير عراق اعلام کرد بودجه‌هاي عمومي اين کشوردر شش ماهه نخست سال جديد ميلادي به علت پايين آمدن قيمتهاي نفت ، کاهش خواهد يافت.


به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از  شبکه تلويزيوني الجزيره ،‌ قيمتهاي جهاني نفت به کمتر از بشکه اي 60 دلار کاهش يافته است.

دولت عراق بودجه سال 2015 ميلادي خود را بر اساس بشکه‌اي 60 دلار بسته است.

حيدر العبادي گفت:« ما بودجه خود را بر اساس 60 دلار بسته‌ايم اما پس از آنکه لايحه بودجه را به پارلمان داديم به کمتر از 60 دلار رسيده است به همين سبب بودجه بايد محتاطانه باشد. نمي توانيم در شش ماهه نخست سال جديد ، سقف بودجه را افزايش دهيم زيرا بيم آن داريم که در شش ماهه دوم دچار کاهش خطرناک بودجه شويم و حتي نتوانيم حقوقها را پرداخت کنيم بايد به صورت درست برنامه ريزي کنيم به همين سبب در شش ماهه نخست سال به شدت در خرجکرد بودجه احتياط خواهيم کرد.»

العبادي فاش کرد توافقنامه نفتي که دولت مرکزي در بغداد با منطقه کردستان عراق امضا کرده بر اساس بودجه فدرالي سال 2015 ميلادي امضا شده است.

العبادي گفت:« برادران در کردستان يک بشکه به دولت فدرالي تحويل نمي دادند اما هفده درصد فروش نفت را دريافت مي کردند اين منصفانه نبود به همين سبب اختلاف پيش آمد .

اين يک توازن نابرابر بود . اين منصفانه نيست که آنها در نفت دولت مرکزي سهيم باشند و دولت مرکزي در نفت آنان سهيم نباشد. الان يک اصل را تثبيت کرديم . نفت براي همه ملت عراق است.

دوم آنکه قرار شده است منطقه کردستان عراق مقاديري نفت به دولت مرکزي بدهد اگر بر ميزان نفتي که منطقه کردستان به دولت مرکزي بدهد بر پولي که بغداد به آن مي‌دهد افزوده خواهد شد.»
انتهای پیام/
برچسب ها: العبادی ، عراق ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار