تفاهم نامه همکاری واحد علوم و تحقیقات با کمیته ملی المپیک ایران با هدف گسترش همکاری‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی امضا شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، از جمله محورهای این تفاهم نامه همکاری شامل فرهنگ سازی، تعریف و انجام پروژه‌های پژوهشی – مطالعاتی و اجرایی در خصوص ورزش، محیط زیست و توسعه پایدار و برگزاری سمینار‌ها، کارگاه‌ها، همایش‌ها، مناسبت‌های ورزشی و زیست محیطی است. 

همچنین برگزاری مشترک دوره‌های تخصصی کوتاه مدت، تالیف و ترجمه متون و کتب علمی موردنیاز طرفین، تدوین اسناد و تولید منابع علمی و نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود در کمیته ملی المپیک و واحد علوم و تحقیقات، به منظور ارتقا، حفظ و پایداری محیط زیست و ورزش از دیگر محورهای این تفاهم نامه است. 

براساس این گزارش تهیه و تدوین دستورالعمل استاندارهای کیفیت و مدیریت زیست محیطی در اماکن و رویدادهای ورزشی و امکان سنجی ایجاد رشته و گرایش جدید در مقطع کار‌شناسی ارشد با موضوعبت ورزش و محیط زیست، بخش دیگری از محورهای این تفاهم نامه همکار ی را به خود اختصاص می‌دهد. 

واحد علوم و تحقیقات به موجب این تفاهم نامه متعهد به تعریف و انجام پروژه‌های پژوهشی- مطالعاتی اجرایی و کاربردی، برگزاری سمینار‌ها، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های تخصصی آموزش کوتاه مدت، مناسبت‌های ورزشی و محیط زیستی موردنیاز کمیته ملی المپیک، تالیف ترجمه متون و کتب علمی موردنیاز این کمیته، تدوین برنامه رشته و گرایش جدید در مقطع کار‌شناسی ارشد با موضوعبت ورزش و محیط زیست با همکاری کمیته و تدوین دروس تحت عنوان ورزش و محیط زیست، است. 

تدوین و اعلام نیازهای آموزشی و دوره‌های تخصصی، حمایت از پایان نامه‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری، پروژه‌های پژوهشی – اجرایی، معرفی پروژه‌های پژوهشی و اجرایی مطابق نیاز‌ها و اولویت‌های کمیته و همکاری و مشارکت در تامین هزینه‌های فعالیت‌های مشترک، از جمله تعهدات کمیته ملی المپیک در این تفاهم نامه به شمار می‌رود. 

همکاری در زمینه انجام پروژه‌های پزوهشی و اجرایی، مشارکت در تامین منابع مالی و اعتبارات موردنیاز در زمینه ورزش، محیط زیست و توسعه پایدار و همکاری در جهت معرفی دستاوردهای مشترک به سازمان‌های مرجع نظیر کمیته بین المللی المپیکIOC، از جمله تعهدات مشترک طرفین در این تفاهم نامه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار