رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از راه اندازی اولین مرکز آموزش خلبانی هلی کوپتری غیر نظامی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جهانگیریان در حاشیه اولین مرکز آموزشی خلبانی غیرنظامی در پایگاه کردان شرکت هلی‌کوپتری ایران اظهار کرد: خوشبختانه در ایران امکانات و تجربیات خوبی در حوزه هلی‌کوپتری وجود دارد که ضروری است این امکانات و تجربیات به افراد علاقه‌مند و جوانان منتقل شود.  
 
وی با بیان اینکه اولین مرکز آموزشی خلبانی بالگردهای غیرنظامی به همت شرکت هلی‌کوپتری ایران با تجهیز 4 فروند هلی‌کوپتر (r44 آمریکایی) افتتاح شده است تصریح کرد: براین اساس برای اولین بار مجوز آموزشگاه خلبانی در ایران توسط این آموزشگاه راه‌اندازی شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در حوزه هواپیمایی حدود 20 آموزشگاه خلبانی در کشور داریم تصریح کرد: اما تاکنون در حوزه هلی‌کوپتری آموزشگاهی که مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد در ایران نداشتیم.  
 
جهانگیریان با بیان اینکه پیش از این برای آموزش و دریافت مدارک خلبانی هلی‌کوپتری علاقه‌مندان به خارج از کشور می‌رفتند افزود: هم اکنون در حوزه آموزش هوانوردی ایران وضعیت خوبی در منطقه دارد و امسال چند دوره آموزشی با حضور کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در ایران برگزار شد.  
 
وی با بیان اینکه تحت نظر سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گواهینامه این آموزش‌ها دریافت شد، تاکید کرد: البته این بدین معنی نیست که در همه زمینه‌ها وضعیت کشور مناسب است بلکه در زمینه‌های هوانوردی نیاز داریم آموزش‌هایی را در خارج از کشور داشته باشیم.
 
وی با اشاره به حمایت های این سازمان از آموزشگاه‌های خلبانی بیان کرد: مسئولیت سازمان هواپیمایی کشور در این حوزه نظارت است و سعی می‌کنیم کمک‌های مورد نیاز این مراکز از جمله ورود هلی‌کوپتر، قطعات و مدارک را برای آنها تسهیل کنیم. پس از راه‌اندازی نیز سالانه بر عملکرد آنها نظارت کرده تا مجوزهای آنها به روز شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، هواپیما ، خلبان ، هوانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار