در مستند اندیشه‌های سیاسی به بررسی پیشروی ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی به سمت آزادسازی آمرلی و سلیمان‌بیک پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اکنون کشور عراق در برهه زمانی سخت و دشواری قرار گرفته است و در حال مبارزه با گروهک تروریستی موسوم به داعش برای بازپس گیری مناطق اشغال شده کشور عراق است، از همین رو مستند اندیشه‌های سیاه که از شبکه ۲ سیما پخش شد، به بیان ابعاد این مبارزه و نشانه‌ها و دلایل پیروزی‌های عراق در این عرصه پرداخته است.

*تا10 سال دیگر هم عراق مهمات دارد 
 
مسئول انبار اسلحه قسمتی از ارتش عراق در رابطه با میزان مهمات کشور عراق برای مقابله با داعش اظهار داشت: شکر خدا تا ۱۰ سال دیگر نیز اسلحه و مهمات داریم و از این جهت نیاز مبرمی نداریم.
 
در ادامه این مستند، یکی از مجاهدین عراقی در مقابل تروریست‌های تکفیری گفت: ما به مرجعیت دینی سیدعلی سیستانی حفظکم الله می‌گوییم که ما آماده‌ایم و به نام مردم عراق پیروز خواهیم شد و به خدا قسم دمار از روزگار آن تروریست‌ها در می‌آوریم.
 
سپس یکی دیگر از رزمندگان عراقی در جبهه مبارزه با داعش در رابطه با انداختن چفیه تصریح کرد: به خاطر این چفیه را دوست دارم چون مقلدم سید علی خامنه‌ای است و پیرو فرمان‌های این بزرگوار هستم.

*جوانان هم قسم شده‌اند تا آزادسازی سرزمین عراق از دست داعشی‌ها به خانه برنگردند

 
در ادامه یکی از جوانان مجاهد عراقی در مقابل تروریست‌های تکفیری بیان داشت؛ جوانان شاخه نظامی آماده کمک به ارتش عراق و بیرون راندن تروریست‌ها از ناحیه آمرلی هستند.
 
وی با بیان اینکه ۷۰ روز از محاصره آمرلی می‌گذرد، این جوانان هم قسم شده‌اند تا آزادسازی سرزمین عراق از دست داعشی‌ها به خانه برنگردند.
 
این جوان مجاهد ادامه داد: داعشی‌ها همواره می‌کوشند اراده مردم عراق را بشکنند و اختلافات مذهبی در بین مردم عراق راه بیندازند، اما به یاری خدا و با تکیه بر مرجعیت دینی خود همانطور که ناحیه العظیم و اطراف آن آزاد شد، آمرلی سربلند و مقاوم را نیز آزاد می‌کنند و ما و شما همدیگر را به امید خدا در لحظه پیروزی و آزادسازی آمرلی از دست مجرمان داعشی خواهیم دید.

*ما در خدمت مرجعیت و زیر پرچم امام علی (ع) در مقابل این گروه‌های تکفیری ایستاده‌ایم
 
یکی دیگر از رزمندگان عراقی در جبهه مبارزه با داعش افزود: به امید خدا با کمک سید علی سیستانی و گوش کردن به فرامین سیدعلی خامنه‌ای آمرلی را آزاد می‌کنیم و خداوند مراجع ما را جفظ کند، زیرا ما در خدمت مرجعیت و زیر پرچم امام علی (ع) در مقابل این گروه‌های تکفیری ایستاده‌ایم و تا پای خون می‌جنگیم.
 
*روحیه بالای نیروهای مردمی و ارتش عراق برای مبارزه با داعش
 
یکی از فرماندهان ارتش عراق در این مستند اظهار داشت: نیروهای مردمی با لشکر پنجم عراق ترکیب شدند و آماده حرکت به آمرلی برای آزادسازی این شهر هستند.
 
وی ادامه داد: جوانان و نیروهای ما روحیه بالایی دارند و در آمادگی کامل برای جنگ و دفاع از سرزمین‌های عراق در مقابل داعش دارند و تنها منتظر فرمان حمله هستند.
 
در ادامه یکی از مجاهدین عراقی در مقابل تروریست‌های تکفیری بیان داشت: ما برای دین، عقیده و سرزمین امام حسین (ع) جهاد کردیم و تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.
 
وی افزود: شعار ما لبیک یا امیرالمومنین و لبیک یا حسین است و ما آمریکا و اسرائیلی را یکی از دلایل به وجود آمدن داعش می‌دانیم.
 
یکی دیگر از رزمندگان عراقی در جبهه مبارزه با داعش گفت: ما نیروهای مردمی وابسته به شاخه نظامی سازمان بدر به فرماندهی حاج العامری آماده حرکت برای آزادسازی آمرلی و شکستن محاصره آنجا هستیم، زیرا همگی ما انقلابی و می‌خواهیم به انقلاب خود خدمت کنیم تا ریشه شرارت را از کشورمان قطع بنماییم.

*قدس را نیز باز پس می‌گیریم

 
یکی از مجاهدین عراقی در مقابل تروریست‌های تکفیری گفت: به امید خدا قدس را از دست اسرائیل و آمریکا بازپس خواهیم گرفت و به کمک امام زمان (عج) بر اسرائیل سلطه خواهیم داشت.
 
وی در پایان از خدای منان حفاظت از سید حسن نصرالله را درخواست کرد.

*حضور شیعیان و اهل تسنن در کنار هم برای مقابله با داعش
 
یک روحانی رزمنده عراقی در جبهه مبارزه با داعش اظهار داشت: به امید خدا برادران شیعه و سنی در مقابل داعش، آمریکا و اسرائیل پیروز خواهند شد و آن‌ها را از کشورمان بیرون خواهند کرد.
 
وی تاکید کرد: خدا سیدعلی خامنه‌ای، سیدعلی سیستانی رهبر دینیمان و پیروز شدگان در این راه را حفظ کند.

*پیروزی‌های عراق ادامه‌دار خواهد بود
 
حاج ابومحمد در ادامه مستند به توضیحات دقیقی در این باره پرداخت و بیان داشت: در نقطه سدالعظیم واقع هستیم که سمت چپ به سلسله کوههای همرین واقع است و در سمت راست روستاهای هم مرز استان صلاح الدین را داریم و از همین روی نزدیک به نیروهای داعشی هستیم.
 
وی افزود: این مجموعه به خوبی پیش می‌رود و به امید خدا پیروزی‌های ما پی در پی خواهد بود و منجر به آزادسازی کل عراق خواهد شد و به یاری خدا بر این وضعیت مسلط هستیم.

*سپاه بدر در تمامی مناطقی که داعشی‌ها حضور دارند در حال مبارزه هستند
 
یکی از فرماندهان ارتش در رابطه با منطقه سدالعظیم گفت: منطقه‌ای که اکنون در آن مستقر هستیم به‌ آمرلی نزدیک است و کمتر از ۱۰ کیلومتر با آن شهر فاصله داریم و داعش و متحدانش بین آمرلی و سدالعظیم حضور دارند.
 
وی افزود: نیروهای ما در حال تحقق آرزوی عراقی‌ها هستند و باید بدانیم آنچه عراقی‌ها می‌خواهند پیروزی اسلام است.
 
وی خاطرنشان کرد: باید از مجاهدان به ویژه سپاه بدر تشکر ویژه‌ای کنم که حضورشان منحصر به منطقه سدالعظیم نیست، بلکه در تمامی مناطقی که داعشی‌ها حضور دارند در کنار مجاهدان می‌جنگند.
 
*با همکاری گسترده نیروهای مردمی و ارتش توانستیم به نقاط بسیار مهمی دست پیدا کنیم

فرمانده سپاه بدر العامری در ادامه این مستند، اظهار داشت: محور العظیم از محورهای انسانی دشمن است، زیرا همه پشتیبانی دشمنان از صلاح الدین، العظیم و الصخره می‌گذرد و این می‌تواند یک راه مواصلاتی به الانبار باشد.
 
وی تصریح کرد: با همکاری نیروهای مردمی که به ندای مرجعیت لبیک گفتند، نیروهای ارتش و پلیس توانستیم العظیم را پاکسازی کنیم تا به تقاطع العظیم برسیم.
 
العامری افزود: با همکاری گسترده نیروهای مردمی و ارتش توانستیم به نقاط بسیار مهمی دست پیدا کنیم و امروز نیز عملیات جدیدی را آغاز خواهیم کرد تا راههای مهم دشمن را مسدود کنیم.
 
فرمانده سپاه بدر ادامه داد: به اعتقاد من با تسلط به این دو منطقه می‌توانیم راههای مواصلاتی داعش را قطع کنیم، از همین رو خواهیم توانست راه کرکوک و در ادامه راههای مواصلاتی دیگر داعش را ببندیم تا ضربه محکمی به این گروهک تروریستی بزنیم.

*رکورد زمانی نیروهای عراقی در مقابله با داعش
 
در ادامه این مستند یکی از فرماندهان ارتش خاطرنشان کرد: در چهارچوب عملیاتی که ستاد فرماندهی نیروهای دجله به همراه نیروهای مردمی و همه گروه‌های اسلامی در دیاله انجام می‌دهد، در دو مرحله توانستیم منطقه العظیم را بازپس بگیریم و در مرحله سوم نیز موفق به آزادسازی الصخره شدیم که این تقاطع برای داعشی‌ها حائز اهمیت بود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه طی 10 رو توانستیم سدالعظیم را پاکسازی کنیم و با رکورد زمانی ویژه خود را به خط مقدم برسانیم خاطرنشان کرد: در این عملیات نیروهای لشکر پنجم، فرماندهی پلیس و مردمی شرکت داشتند و همکاری ممتازی صورت گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار