مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به نقش تأثیرگذاری بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، و... گفت: زنان حافظان سلامت خانواده هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،لیلا آژیر در نشست مطبوعاتی مشترک جهاددانشگاهی، انتقال خون و امور بانوان استانداری که در سالن کنفرانس جهاددانشگاهی برگزار شد، زنان را حامیان و پاسداران جامعه عنوان و اظهار کرد: بانوان با تربیت فرزندان و بنیان نهادن خانواده مستحکم و استوار می‌توانند جامعه را به سمت توسعه هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت فعال جامعه بانوان هستند، افزود: هیچ جامعه ای بدون مشارکت اعضا نمی تواند ادعای پیشرفت و توسعه داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اعلام اینکه زنان به سرمایه‌های درونی مجهز هستند، اعلام کرد: یکی از این سرمایه‌ها عاطفه بوده و این امر موجب فداکاری وی در خانواده و نقش آفرینی به عنوان مادر و همسر می شود.

وی با تأکید بر اینکه اهدا خون و مزایای این امر باید برای بانوان بازگو شود، بیان کرد: عدم اطلاع‌رسانی مناسب و آگاه‌سازی بانوان یکی از دلایل اصلی کاهش بانوان اهدا کننده خون بوده است.

آژیر، با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف در استان بیان کرد: تعدادی از بانوان به دلیل عدم آگاهی و اعتماد برای نگهداری خون بندناف فرزندانشان به خارج از کشور مراجعه می کنند و این امر مستلزم آموزش و آگهی است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذاری بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، و... گفت: زنان حافظان سلامت خانواده هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان حوزه سلامت حول محور خود مراقبتی می چرخد، بیان کرد: در صورتی که بانوان جامعه ما حافظ سلامتی خود باشند این امر را به خانواده خود منتقل کرده و در نتیجه جامعه سالم و سلامت خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه آگاهی و آموزش در زمینه خود مراقبتی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، یادآور شد: این دو مقوله مهم را رسانه‌ها می‌توانند به خوبی در جامعه ترویج دهند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.