معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفتگویی تلویزیونی با مستحکم خواندن روابط حماس با ایران، خواستار انتفاضه مردمی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«اسماعیل هنیه»، لحظاتی پیش در مصاحبه‎ای تلویزیونی با شبکه الاقصی با  اشاره به اینکه اسرائیل از اوضاع منطقه برای تجزیه مسجد الاقصی سوءاستفاده می‎کند، تاکید کرد: مسلمانان و عرب‎ها باید اجازه ندهند که اشغالگران به مقدسات و مسجدالاقصی هتک حرمت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت ما در راستای دفاع از غزه، مسجدالاقصی و کرانه باختری است، خواستار انتفاضه مردمی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

«هنیه» افزود: هماهنگی امنیتی با اشغالگران همان چیزی است که از بروز انتفاضه در کرانه اشغالی جلوگیری می‎کند.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: آشتی ملی در پیچی خطرناک قرار گرفته است؛ ما دنبال وحدت و آشتی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت وحدت ملی موفق به نشان دادن اینکه دولت تمامی فلسطینیان است، نشده است، اضافه کرد: دولت وحدت ملی به غزه با دیدی مسئولانه نمی‎نگرد.

«اسماعیل هنیه» افزود: آشتی ملی ضروری است و شکاف‎ها به طور کامل باید پایان یافته و از مقاومت حمایت شود؛ دولت باید به محاصره غزه پایان دهد و به سختی‎های این منطقه رسیدگی کند و برای برگزاری انتخابات اقدام کند.

این رهبر حماس در بخش دیگری از مصاحبه خود با تاکید بر اینکه روابط ما با ایران مستحکم است، افزود: ایران در کنار مقاومت فلسطین قرار داشته و نقطه تمرکز در روابط بین دو طرف موضوع فلسطین است.

«هنیه» تصریح کرد: روابط ما با ایران علیه هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی نیست.

وی با ابراز تاسف نسبت به اتهامات «محمود عباس» علیه حماس، گفت: حماس در امور داخلی جنبش فتح و هیچ گروه دیگری دخالت نمی‎کند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار