"باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا اعلام کرد؛ ایران قادر به تبدیل‌شدن به یک قدرت منطقه‌ای موفق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست ؛ باراک اوباما،  رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا اظهار داشت : ایران در صورتی که برنامه هسته‌ای خودرا محدود کند قادر است به قدرتی بسیار موفق در دنیا تبدیل شود.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی مدعی شد : تهران این فرصت را دارد که رابطه خود را با دنیا اصلاح کند.

اوباما همچنین گفت: ایران باید از فرصت مذاکرات استفاده کند تا بتواند تحریم‌ها را علیه خود رفع نماید .

رییس جمهوری آمریکا اذعان کرد : استعدادهای باورنکردنی و منابع فراوانی در ایران وجود دارد که این امکان را برای تهران فراهم نموده به کشوری بسیار موفق در منطقه بدل شود .

وی افزود: من" نگرانی‌های مشروع " ایران برای دفاع از تمامیت ارضی خود را به رسمیت می‌شناسم بخصوص با توجه به جنگی وحشتناک که عراق در دهه 1980 علیه تهران داشته است. اما نباید در اقداماتی مانند حمایت از حزب‌الله و یا تهدید اسرائیل ماجراجویی کند .

اوباما در پاسخ به این سوال که در دو سال باقیمانده از ریاست جمهوری چه اقداماتی در قبال کشورهای جنگ زده خواهید کرد ، پاسخ داد : تلاش می‌کنیم کنترل کشورهایی مانند لیبی ، سوریه و عراق را بدست دولت های آنها بسپاریم اما ما نمی‌توانیم این کار را برای آنها انجام دهیم . تصور می‌کنم مردم آمریکا نیز این مساله را درک کرده باشند .

رییس جمهور آمریکا همچنین این سخن را که هزینه مبارزه با تروریست های تکفیری بعثی در عراق برای واشنگتن چندین تریلیون دلار بوده رارد کرد و گفت : ما تریلیون ها دلار را صرف بازسازی مدارس خود ، جاده ها ، علوم و تحقیقات در ایالات متحده خواهیم کرد .

اوباما گفت: " ما 50 سال در زمینه مسائل کوبا تلاش نمودیم اما هیچ تغییری صورت نگرفت و اما این امر برای ما روشن بود که این کشور کوچک برای ما و متحدان ما تهدید بزرگی نخواهد بود.
وی مدعی شد:اما درباره ایران قضیه فرق دارد. ایران کشوری پیچیده ای است که از سالیان متمادی نام او در لیست کشورهای تروریستی(!) قرار گرفته است ما می دانیم او در تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای و یا حداقل دستیابی به مقدمات ساخت سلاح هسته ای است!




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۸ دی ۱۳۹۳
هر وقت انرزی هسته ای اسرائیل بچه کش محدود شد ما هم محدودش میکنیم آقای اوباما
آخرین اخبار