سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: برای آمادگی ملی پوشان چند تورنمنت و بازی‌های دوستانه در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛  مهناز امیر شقاقی، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال درباره برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی پیش از حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو گفت: پس از برگزاری اردوی انتخابی دروازه بانی و اردوی انتخابی، تیم ملی فوتبال را با ترکیبی از بازیکنان جوان و بزرگسال برگزار کرده‌ایم تا بهترین‌ها را برای حضور در پیکارهای فوق انتخاب کنیم.

وی افزود: در اولین اردو، بازیکنان جوان و بزرگسال را دعوت کرده‌ایم که از لحاظ قدرت جسمانی و فیزیک بدنی، آمادگی فنی و تاکتیکی افراد را ارزیابی کنیم. در واقع سه مرحله اردوی تدارکاتی برای انتخاب بازیکنان نهایی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه در هر اردو بازیکنان جدیدی را دعوت می کنم تا آماده ترین بازیکنان از لحاظ جسمانی و فنی انتخاب شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: انگیزه و شادابی که در اولین اردوی انتخابی بین بازیکنان وجود دارد بسیار خوشحال کننده است چرا که بازیکنان برای فیکس شدن در تیم ملی و یا حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو بسیار شاداب و با آمادگی بالا تمرین می‌کنند و این امر سطح تمرینات اردوی‌های تیم ملی را بالا می‌برد. روی تک تک بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند شناخت دارم چرا که اکثر آنها در تیم‌های ملی و یا باشگاهی جزء شاگردانم بوده‌اند. بر همین اساس با دقت و ارزیابی کامل سعی خواهم کرد بهترین‌ها را به اردوی نهایی دعوت کنم.

امیر شقاقی در ادامه درباره هم‌گروهی ایران با تیم‌های چین تایپه و لائوس گفت: در گروه آسانی قرار نداریم و بازیکنان کار سختی را پیش رو دارند. چین تایپه و لائوس همسایه کشور چین هستند و شکل بازی و تمریناتشان بدون شک مانند چین خواهد بود. تیم چین به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال بانوان در آسیا مطرح است و بدون شک دو تیمی که با آنها هم‌گروه هستیم از تیم‌های قوی در آسیا هستند. با نگاهی کوتاه به گروه‌های دیگر می‌بینیم هند و ازبکستان در گروه‌های آسان تری نسبت به ایران قرار دارند.

 وی از برگزاری تورنمنت دوستانه و اردوی تدارکاتی در تایلند خبر داد و گفت: از تیم‌های ملی اردن و ازبکستان دعوت کرده‌ایم تا به ایران بیایند و از 16 تا 23 بهمن ماه یک تورنمنت چند جانبه را برگزار کنیم. چند تیم لیگ برتری نیز احتمالا در این تورنمنت حضور خواهند داشت تا یک تورنمنت خوب را برای آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان برگزار کنیم. همچنین از مسئولان فدراسیون درخواست کرده‌ایم تا در کشور تایلند اردوی تدارکاتی و سه بازی دوستانه داشته باشیم تا ملی پوشان به آمادگی بالایی برسند.

سرمربی تیم ملی در پایان در اعتراض به حضور برخی از بازیکنان در اولین مرحله از اردوی انتخابی گفت: در برخی از رسانه‌ها موارد مختلفی مبنی بر اینکه بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند در هیچ تیمی حضور نداشته و فعالیت فوتبالی ندارندمطرح شده است، باید بگویم افرادی نظیر موسوی، نراقی، عبداله زاده، ارژنگی و برخی دیگر از بازیکنان سابقه فوتبالی بسیارخوبی دارند و مدتهای زیادی است که در تیم ملی عضویت دارند. اینکه یک بازیکن کمتر از یک سال در تیم باشگاهی حضور ندارد دلیل بر این نمی شود که آمادگی نداشته و یا نمی تواند فوتبال بازی کند. این بازیکنان 8 سال به عنوان ملی پوشان تیم ملی فیکس بازی کرده‌اند. معتقدم نباید سابقه دیرینه‌ای که بازیکنان فوق در تیم ملی داشته‌اند را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار