مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: همان‌گونه که عاشورای 61 هجری با پرداخت هزینه سنگین غبار فتنه را فرونشاند در عاشورای سال 88 نیز غبار فتنه به برکت حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی در فضای کشور فرو نشست.

سیدعباس شهرآئینی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با توجه به فرارسیدن سالروز نهم دی‌ماه "روز بصیرت" با بیان اینکه هر وقت در هر کارزاری نقشه‌ها به نتیجه نرسد، طرف مقابل عصبانی‌تر از قبل اقدام به انجام اعمال نسنجیده زده و نیات خود را هویدا می‌کند، گفت: در فتنه 88 هم شاهد چنین ماجرایی بودیم، دیدیم که در ابتدا رهبران داخلی فتنه، دم از قانون و قانون‌مداری میزدند و انتقادات معطوف به دولت وقت بود؛ اما رفته رفته سطح و حجم انتقادات بالا و بالاتر رفت و به نظام و رهبری کشیده شد و در انتها که از دست سران داخلی‌اش هم خارج شد و به جسارت به عاشورا و ... کشیده شد و ریشه‌های اختلافات نمایان‌تر از همیشه شد و دشمن عریان‌تر از همیشه به میان آمد.

وی اضافه کرد: فتنه گران در آن زمان وقتی دیدند که رقابت در حال شکست خوردن است و دیگر نمی‌تواند هویت خود را هم چون گذشته پنهان کنند، تمام اهداف و شعارهایی که در ابتدا در لفافه و غیر مستقیم میزدند را شفاف‌تر و با صراحت بیشتر بیان کردند. تا بلکه با این تغییرات بتواند جریان را به نفع خود تغییر دهد.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اگر برخی خواص قادر به فهمیدن این اختلافات بودند، دیگر بحث فریب مطرح نبود، تصریح کرد: همان‌گونه که عاشورای سال 61 هجری قمری با پرداخت هزینه سنگین غبار فتنه را فرونشاند در عاشورای سال 88 شمسی نیز غبار فتنه به برکت حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی در فضای کشور فرو نشست.

شهرآئینی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که هرزگاهی باید چنین هزینه‌هایی برای حفظ آرمان‌های برتر پرداخت شود، خاطرنشان کرد: اینگونه وقایع سبب می‌شود تا عبرت‌های تاریخی گرفته شوند و ظرفیت‌های ملت مهدوی ما بالاتر رود تا زمینه ساز ظهور آن منجی یگانه بشریت باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار